راه‌اندازی شبکه زنجیره‌ای خدمات پردازش ابری IBM

موبنا -به گزارش وبسایت Zdnet، شبکه‌های زنجیره‌ای که در حوزه فناوری بیتکوین بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند، یک معماری پایگاه داده رمزگذاری شده و توزیع شده محسوب می‌شود که در مقابل هرگونه مداخلاتی که از بیرون شبکه صورت می‌گیرد، در امان است. به طور خلاصه، شبکه زنجیره‌ای تمامی نقل و انتقالات مربوط به شبکه پول …

موبنا -به گزارش وبسایت Zdnet، شبکه‌های زنجیره‌ای که در حوزه فناوری بیتکوین بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند، یک معماری پایگاه داده رمزگذاری شده و توزیع شده محسوب می‌شود که در مقابل هرگونه مداخلاتی که از بیرون شبکه صورت می‌گیرد، در امان است. به طور خلاصه، شبکه زنجیره‌ای تمامی نقل و انتقالات مربوط به شبکه پول مجازی بیتکوین را پوشش می‌دهد و آنها را در بلوک‌هایی ذخیره‌ می‌کند که هر کدام از این بلوک‌ها داده‌های مربوط به پرداخت‌ها، تاییدیه‌ها و سفارشات را به‌روزرسانی می‌کند.
screen-shot-2016-04-29-at-11-27-09-am
شرکت IBM نخستین بار دو ماه قبل سراغ این فناوری رفت و در آن زمان اعلام کرد که در نظر دارد شبکه زنجیره‌ای خود را دفترکل سازمان هماهنگ کند تا بر اساس آن شبکه‌ زنجیره‌ای-به‌عنوان-خدمات راه‌اندازی شود.

شرکت IBM هم‌اکنون قابلیت‌های بیشتری را به این فناوری افزوده است. این شرکت بزرگ ارایه دهنده خدمات IT سازمانی اعلام کرد با گروه کارشناسان امنیتی، متخصصان حوزه رمزنگاری، کارشناسان سخت‌افزاری و محققان همکاری‌های گسترده‌ای را انجام داده است تا خدمات پردازش ابری جدید را برای شبکه‌های زنجیره‌ای راه‌اندازی کند و به کمک آنها بتواند سازمان‌های دولتی، مالی و خدمات بهداشتی را مورد پشتیبانی قرار دهد.

شرکت IBM توضیح داد خدمات پردازش ابری با بالاترین سطح استانداردهای فدرال پردازش اطلاعات (FIPS ۱۴۰-۲) و سطوح تضمین ارزیابی (EAL) در این صنعت سازگار شده است.

 منبع: همکاران سیستم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا