۵۵ درصد بودجه عمرانی ۹۴ محقق نشد

موبنا -به گزارش بانک مرکزی، طبق بودجه سال ۹۴ کشور، درآمدهای مصوب غیرنفتی بالغ بر ۱۲۸ هزار و ۵۲۹ میلیارد تومان بوده که در یازده ماهه این سال بالغ بر ۸۹ هزار و ۴۶۲ میلیارد تومان وصول شده است. همچنین سهم واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای ۵۶ هزار و ۴۸۲ میلیارد تومان به تصویب رسیده بود که …

موبنا -به گزارش بانک مرکزی، طبق بودجه سال ۹۴ کشور، درآمدهای مصوب غیرنفتی بالغ بر ۱۲۸ هزار و ۵۲۹ میلیارد تومان بوده که در یازده ماهه این سال بالغ بر ۸۹ هزار و ۴۶۲ میلیارد تومان وصول شده است.

همچنین سهم واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای ۵۶ هزار و ۴۸۲ میلیارد تومان به تصویب رسیده بود که از این میزان بالغ بر ۵۰ هزار و ۶۶۲ میلیارد تومان در ۱۱ ماهه سال ۹۴ درآمد کسب شده است.

بر این اساس، ۵۰ هزار و ۳۹۴ میلیارد تومان سهم درآمد نفت و فرآورده‌های نفتی بوده است که البته مصوب آن ۵۳ هزار و ۷۳۶ میلیارد تومان تصویب شده بود و رشد آن نیز ۹.۷- است.

تملک دارایی‌های سرمایه‌ای (پرداخت‌های عمرانی) ۴۷ هزار میلیارد تومان مصوب شده بود که ۲۱ هزار و ۱۷۱ میلیارد تومان در این مدت پرداخت شده است و نسبت به ۱۱ ماهه سال قبل آن، رشد منفی ۱۶.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

بودجه سال ۹۴ در ۱۱ ماهه بیش از ۵۹ هزار و ۷۳۷ میلیارد تومان کسری تراز عملیاتی دارد که نسبت به سال قبل آن رشد ۳۳.۷ درصدی گزارش شده است.

همچنین سهم واگذاری دارایی‌های مالی در قانون بودجه سال ۹۴ بالغ بر ۳۴ هزار و ۷۰۳ میلیارد تومان بوده که حدود ۳۰ هزار میلیارد آن در ۱۱ ماهه به دست آمد.

نسبت تملک دارایی‌های سرمایه‌ای پرداخت‌های هزینه‌ای در مصوب قانون ۲۹ درصد و در عملکرد ۱۱ ماهه ۱۴.۳ درصد رقم خورد.

 منبع: فارس  

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا