تلگرام شایعات مطرح شده در خصوص تصاحب توسط گوگل را تکذیب کرد

موبنا – همواره گوگل تجربیات ناموفقی را حول ایجاد سرویس‌های ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی داشته است. نمونه‌‌ی روشن این تجربیات ناموفق گوگل پلاس و سرویس‌های ارتباطی توسعه یافته توسط گوگل نظیر هنگ اوتس است. این روزها سرویس‌های ارتباطی متعددی وجود دارند که بسیاری از کاربران را مجاب به استفاده از آن‌ها می‌کنند؛ از این‌رو همواره …

موبنا – همواره گوگل تجربیات ناموفقی را حول ایجاد سرویس‌های ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی داشته است. نمونه‌‌ی روشن این تجربیات ناموفق گوگل پلاس و سرویس‌های ارتباطی توسعه یافته توسط گوگل نظیر هنگ اوتس است. این روزها سرویس‌های ارتباطی متعددی وجود دارند که بسیاری از کاربران را مجاب به استفاده از آن‌ها می‌کنند؛ از این‌رو همواره شایعات در مورد احتمال تصاحب یک سرویس ارتباطی پرطرفدار توسط گوگل به گوش می‌رسد. آخرین شنیده‌ها که برگرفته از کانال‌های خبری روسی است، نشان از این دارد که گوگل در پی تصاحب تلگرام است. شایعات مطرح شده گویای این موضوع است که گوگل درنظر دارد تا این سرویس ارتباطی را با پرداخت یک میلیارد دلار تصاحب کند.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط تلگرام، این سرویس بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر فعال ماهیانه دارد که البته بخش بزرگی از این تعداد کاربران را ایرانیانی که به این سرویس مهاجرت کرده‌اند، تشکیل می‌دهند. تلگرام از نظر امنیتی دارای سرویس چت امن بوده و همچنین قابلیت‌های متعددی نظیر ایجاد کانال، گروه و توسعه‌ی انواع بات‌ها را دارد.

در واکنش به شایعات مطرح شده در مورد تصاحب تلگرام، سخن‌گوی این سرویس تمام سخنان مطرح شده را شایعه خوانده و اعلام کرده که هیچ مذاکره‌ای بین طرفین برای تصاحب تلگرام انجام نشده است.

تلگرام هنوز نتوانسته سیاست‌های مشخصی را به جهت کسب درآمد برای خود تعریف کند و از طرفی رقابت نزدیکی را از جانب سرویس‌های دیگر نظیر واتس اپ حس می‌کند. سرویس ارتباطی تحت تملک فیس‌بوک، اخیرا امکان کدگذاری End-to-End را به سرویس خود اضافه کرده است.

مدیرعامل تلگرام با نگاه منتقدانه‌ی خود در قبال سیاست‌های دو کمپانی فیس‌بوک و گوگل در قبال حریم خصوصی، اعلام کرده که برنامه‌ای برای کسب سود از محل فروش تلگرام ندارد.

 منبع: زومیت | نویسنده: حسین خلیلی صفا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا