کور کردنِ پهپادها به روش داعش+عکس

موبنا – عناصر گروه تروریستی داعش که در شهر رقه، تحت محاصره هستند، برای در امان ماندن از پهپادهای جاسوسی که اطلاعاتی دقیق از تردد این عناصر مخابره می کنند، اقدام به چادر کشیدن بر خیابان های این شهر کرد. به نوشته وبگاه شبکه روسیا الیوم، تصاویر به دست آمده از شهر رقه، نشان می …

موبنا – عناصر گروه تروریستی داعش که در شهر رقه، تحت محاصره هستند، برای در امان ماندن از پهپادهای جاسوسی که اطلاعاتی دقیق از تردد این عناصر مخابره می کنند، اقدام به چادر کشیدن بر خیابان های این شهر کرد.

به نوشته وبگاه شبکه روسیا الیوم، تصاویر به دست آمده از شهر رقه، نشان می دهد که خیابان های این شهر، با چادرهایی پوشانده شده اند تا عناصر این گروه بتوانند آزادانه در خیابان ها تردد کنند.
این تصاویر را فعالان حقوق بشریِ “رقه، در سکوت گردن زده می شود” منتشر و تاکید کرد که این چادرها به منظور جلوگیری از جاسوسی پهپادها ایجاد شده اند.
کور کردنِ پهپادها به روش داعش
این اقدام داعش، پهپادهای آمریکایی نظیر US MQ-9 Reaper را که ۱۷ میلیون دلار قیمت دارند و قادر به اجرای عملیات مراقبت از ارتفاعات بسیار بلند و انجام ماموریت حمله نظامی است، ناکارامد کرده است.

به نوشتۀ روزنامه دیلی تلگراف، سرکرده های امنیتی داعش، در هفتۀ جاری، نمابری به ساکنان رقه ارسال کردند که در آن آمده است: “همه ما با یکدیگر شریکیم و این به آن معنی است که هر منزل باید ۲۰۰۰ لیره سوری بپردازد تا این چادرها در خیابان های اصلی کشیده شود و امکان جاسوسی علیه مبارزانِ ما، از بین برود”.

“استیو وارن” سرهنگ آمریکایی بدون این که مشخص کند که آیا این تاکتیک داعش، بر فعالیت پهپادها تاثیر خواهد گذاشت یا نه، گفت: این تاکتیک، برای ما تازگی ندارد.
کور کردنِ پهپادها به روش داعش1
وی افزود: داعش، یک سال پیش، به صورت گسترده، از همین تاکتیک در رمادی و دیگر اماکن استفاده کرد، آن ها از تاکتیک تونل نیز استفاده می کنند.

 منبع:العالم  

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا