«شلوغ بازی و انقلابی‌گری» یادداشت جدید لاریجانی در فضای مجازی

موبنا – علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مطلبی در فضای مجازی با عنوان “شلوغ بازی و انقلابی‌گری” اقدامات تند و احساسی را مغایر با انقلابی‌گری دانست. متن کامل یادداشت علی لاریجانی در فضای مجازی به شرح زیر است: برخی افراد، اقدامات تند و احساسی، که غالباً با نوعی بی‌انضباطی و بی‌عقلی همراه است …

موبنا – علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مطلبی در فضای مجازی با عنوان “شلوغ بازی و انقلابی‌گری” اقدامات تند و احساسی را مغایر با انقلابی‌گری دانست.

متن کامل یادداشت علی لاریجانی در فضای مجازی به شرح زیر است:

برخی افراد، اقدامات تند و احساسی، که غالباً با نوعی بی‌انضباطی و بی‌عقلی همراه است را، چون از سرِ درد و اخلاص و احساس مسئولیت برای انقلاب صورت می‌گیرد، به عنوان انقلابی‌گری، یا ستایش می‌کنند و یا رفتار آنان را قابل اغماض می‌پندارند و این بزرگترین ظلم به انقلابیون است.

مبنای اصلی انقلابیون دیانت و خردمندی بود که توانستند با پیش‌بینی درست حوادث و با توکل به خداوند و رعایت اخلاق و انصاف به پیروزی برسند. احساسات، اگر پشتوانه یک فعل سیاسی عقلانی باشد و تا جایی که در چارچوب اخلاق باشد، شورانگیز و بخشی از حرکت‌آفرینی در تفکر انقلابی است، اما احساسات غیر متکی بر عقلانیتِ سیاسی، کوراندیشی است که غالباً، نه ره به جایی می‌برد و نه در جاده اخلاق طی طریق می‌کند.

رهبر معظم انقلاب در ۲۵ تیر ۱۳۸۶ فرمودند:

«بعضی‌ها تصور می‌کنند انقلابی‌گری، یک حرکت انقلابی، یعنی حرکت بی‌انضباطِ همراه با شلوغی، سردرگمی و بی‌نظمی! می‌گویند آقا، آنها انقلابی بود و تمام شد! این، غلط است. مطلقاً در ذات تحرک انقلابی، اغتشاش و بی‌نظمی نیست. به عکس، انضباط انقلابی از محکم‌ترین و قوی‌ترین انضباط‌هاست. انضباطی که ریشه از ذهن انسان، از دل انسان، از ایمان انسان می‌گیرد، بهترین انضباط‌ها را دارد.»

 منبع:تسنیم  

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا