تلویزیون باید در سوژه هایی نظیر ایدز پیشقدم شود

موبنا – سعید راد بازیگری است که ادوار مختلف سینمای ایران را درک کرده است و از دهه پنجاه تا دهه شصت و بعدتر دهه های هشتاد و نود کوشیده به ایفای نقش در آثاری بپردازد که حرفی برای گفتن داشته باشند. این بازیگر که اخیرا درگیر ایفای نقش در فاز دوم سریال “سرزمین کهن” …

موبنا – سعید راد بازیگری است که ادوار مختلف سینمای ایران را درک کرده است و از دهه پنجاه تا دهه شصت و بعدتر دهه های هشتاد و نود کوشیده به ایفای نقش در آثاری بپردازد که حرفی برای گفتن داشته باشند.

این بازیگر که اخیرا درگیر ایفای نقش در فاز دوم سریال “سرزمین کهن” شده است اعتقاد دارد در پرداختن به سوژه هایی همچون ایدز و بیماران مبتلا به اچ.آی.وی این تلویزیون است که باید پیشقدم شود.

سعید راد با اشاره به وجود ارگانهایی که برای پرداختن به آسیبهای اجتماعی بودجه می گیرند بیان داشت: سازمان های عریض و طویلی داریم که وظیفه شان اطلاع رسانی فرهنگی درباره آسیبهایی چون ایدز و بیماران آن است.

وی ادامه داد: این سازمانها هستند که برای تولید محصولات آگاهی بخش درباره بیماران اچ.آی.وی باید پیشقدم شوند و به سینماگران در مسیر چنین تولیداتی کمک کنند.

وظیفه اصلی برعهده تلویزیون است

بازیگر “دوئل” و “عقابها” افزود: سینما می تواند در خلال خط اصلی درامهایی با موضوعات فراگیرتر به ایدز هم بپردازد اما وظیفه اصلی در این بین برعهده تلویزیون است. تلویزیون گستردگی بیشتری نسبت به سینما دارد و می تواند با تکیه بر فراگیری اش در سراسر ایران بر روی سوژه هایی با مضمون ایدز سرمایه گزاری کند.

سعید راد با اشاره به فعالیت مفید رسانه ملی در ساخت و پخش آثار نمایشی با محوریت اصلاح الگوی مصرف اظهار داشت: در رسانه ملی گاهی تیزرهای سی ثانیه ای درباره صرفه جویی در مصرف انرژی دیده ام که اثرش به مراتب بیشتر از ساعتها سخنرانی بوده است.

وی تاکید کرد: این یعنی آن که هنوز هم کار خوب در رسانه ملی جواب می دهد پس در زمینه پیشگیری از ایدز هم تلویزیون می تواند با تولید محصولات نمایشی وظیفه خود را انجام دهد.

 منبع:فردا  
دکمه بازگشت به بالا