هک کردن گوشی موبایل دختران و پسران شیرازی

موبنا – سرهنگ “سیدموسی حسینی” گفت: متهم این پرونده جوانی بود که با ارایه اینترنت مجانی از طریق وای فای، اقدام به هک گوشی های هوشمند افرادی که از این وای فای مجانی استفاده می کردند، می نمود. وی ادامه داد: مدتی قبل چند زن ومرد با مراجعه به پلیس فتا ادعا کردند که فردی …

موبنا – سرهنگ “سیدموسی حسینی” گفت: متهم این پرونده جوانی بود که با ارایه اینترنت مجانی از طریق وای فای، اقدام به هک گوشی های هوشمند افرادی که از این وای فای مجانی استفاده می کردند، می نمود.

وی ادامه داد: مدتی قبل چند زن ومرد با مراجعه به پلیس فتا ادعا کردند که فردی ناشناس که تمام اطلاعات شخصی آنان را در اختیار دارد با تهدید به انتشار این اطلاعات در فضای مجازی، قصد اخاذی از آنها را دارد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان فارس در ادامه گفت: با توجه به اینکه این افراد در یک محله و محدوده از شهر بودند، تحقیقات در این زمینه توسط کارآگاهان این پلیس آغاز که مشخص شد همگی این افراد از یک وای فای رایگان بدون پسوورد استفاده کرده اند.

سرهنگ حسینی بیان کرد: پس از اقدامات فنی توسط کارشناسان پلیس فتا، متهم شناسایی و پس از کسب دستور مقام قضایی دستگیر شد.

وی اضافه کرد: متهم که فردی ۲۸ ساله بود برای دستیابی به اهداف پلید خود، وای فای خود را بدون هیچگونه رمز و پسوردی درون منزل برای استفاده عموم و در نتیجه سوء استفاده از اطلاعات قربانیان قرار داده بود.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان فارس از شهروندان درخواست کرد: به هیچ وجه از وای فای های رایگان ارایه شده استفاده نکنند و همچنین فایل های شخصی خود را از روی گوشی و یا تبلت و هرگونه دستگاه دیجیتال خود حذف و یا به حافظه های جانبی قابل حمل انتقال و نگهداری نکنند.

 منبع:رکنا  

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا