واردات خودرویی که خود آمریکایی‌ها نمی‌خرند جای تعجب دارد

موبنا – حضرت آیت الله خامنه ای با تاکید فراوان بر ارزش و اهمیت تولید داخلی افزودند: تولید داخلی باید به عنوان امری مقدس شناخته و حمایت از آن، یک وظیفه تلقی شود. رهبر انقلاب، وارد کردن اجناسی را که مشابه داخلی دارند، مطلقا ممنوع خواندند و افزودند: برخی فروشگاه ها مقیدند که جز تولید …

موبنا – حضرت آیت الله خامنه ای با تاکید فراوان بر ارزش و اهمیت تولید داخلی افزودند: تولید داخلی باید به عنوان امری مقدس شناخته و حمایت از آن، یک وظیفه تلقی شود.

رهبر انقلاب، وارد کردن اجناسی را که مشابه داخلی دارند، مطلقا ممنوع خواندند و افزودند: برخی فروشگاه ها مقیدند که جز تولید داخلی نفروشند که باید به این انسانهای با غیرت آفرین گفت.

ایشان افزودند: البته در برخی فروشگاههای عمدتا بزرگ و گاه وابسته به دستگاههای دولتی، همه اجناس ، خارجی است که این کار زشت، عملا موجب بیکاری کارگر ایرانی و بهبود وضع کارگر خارجی می شود.

رهبر انقلاب با انتقاد از فرهنگ خرید کالاهای خارجی و پز دادن با کالاهای دارای نشان های خارجی گفتند: ما با دنیا تعامل داریم اما در عرصه هایی که تولید داخلی داریم، وارد کردن و فروش و مصرف کالاهای خارجی باید به عنوان یک ضدارزش تبلیغ و شناخته شود.

ایشان خاطرنشان کردند: البته در این زمینه طرفدار افراط نیستم بلکه باید با حکمت و تدبیر عمل کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان یک مصداق به قضیه وارد کردن خودروهای امریکایی اشاره کردند و گفتند: خود آمریکایی ها به علت مصرف زیاد و سنگین بودن این خودروها، رغبتی به خرید آنها ندارند؛ حالا در این شرایط ما بیاییم و از فلان کارخانه رو به ورشکستگی امریکا ، خودرو وارد کنیم؟ این جای تعجب فراوان دارد.

ایشان افزودند: مدیران و مسئولان محترم در مقابل فشارهای پنهانی که در این زمینه ها وارد می شود، بایستند و جداً نگذارند این قبیل مسائل انجام شود.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین با انتقاد از واردات میلیاردی برخی لوازم غیرضروری، به مشکل جدی قاچاق کالاها و اجناس به داخل اشاره و خاطرنشان کردند: به مسئولان دولتهای مختلف، مکرر این مسئله را گوشزد کرده ام، و آنها نیز می گویند اگر تعرفه سنگین بگذاریم، قاچاق آن کالا بالا می رود، اما این دلیل، پذیرفتنی نیست.

 منبع:جام نیوز  

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا