میتسوبیشی به ۲۵ سال دروغگویی اعتراف کرد

موبنا – اما داستان به اینجا ختم نمی شود، چرا که این شرکت اعتراف تازه ای هم کرده است. بنابر اذعان مدیرعامل میتسوبیشی، این شرکت طی ۲۵ سال اخیر چنین دروغ هایی را به مراجع قانونی گفته است. هنوز مشخص نیست که طی این سال ها چه تعداد از خودروهای میتسوبیشی با دروغ هایا ین …

موبنا – اما داستان به اینجا ختم نمی شود، چرا که این شرکت اعتراف تازه ای هم کرده است. بنابر اذعان مدیرعامل میتسوبیشی، این شرکت طی ۲۵ سال اخیر چنین دروغ هایی را به مراجع قانونی گفته است. هنوز مشخص نیست که طی این سال ها چه تعداد از خودروهای میتسوبیشی با دروغ هایا ین شرکت مجوز ورود به خیابان را پیدا کرده اند، اما همین اعتراف مختصر نیز ضربه سنگینی به این شرکت وارد کرده است. ارزش سهام میتسوبیشی پس از اعلام این خبر ۳.۹ میلیارد دلار از ارزش خود را از دست داده و حالا سازکان حفاظت از محیط زیست آمریکا دستور داده خودروهای این شرکت بار دیگر مورد بررسی قرار بگیرند.

میتسوبیشی از سال ۱۹۹۱ میلادی تاکنون آزمون های بررسی میزان مصرف سوخت خودروهای خود در ژاپن را منحرف کرده است. به طور مشخص، این شرکت در بروزرسانی روش انجام این آزمون ها سهل انگاری کرده است. طی این آزمایش ها، میزان مقاومت در برابر هوا و عملکرد کلی خودرو سنجیده می شود. در سال ۲۰۰۱، این شرکت متوجه شد که نتایج بدست آمده با آمار اعلام شده از سوی به میزان ۲.۳ درصد انحراف دارد، اما همچنان به اجرای روش خود ادامه داد.

ریوگو ناکائو، معاون اول میتسوبیشی گفته این قوانین از سال ۱۹۹۱ تغییر یافته ولی این شرکت همچنان از روش قدیمی استفاده می کرده است. او اینطور ادامه داد: “ما هم باید روش خودمان را تغییر می دادیم، ولی این کار را نکردیم.” او گفته تلاش برای دستیابی به اهداف مالی انگیزه این دروغ گویی ها بوده است.

میتسوبیشی هفته گذشته اعتراف کرد که نتایج آزمون های مرتبط با چهار خودروی eK Wagon و eK Space و Dayz و Dayz Roox را دستکاری کرده است. تولید و فروش این چهار خودرو اکنون متوقف شده است. تحقیقات برای تایید صحت آزمایش سایر خودروها همچنان ادامه دارد.

 منبع:تک شات  

دکمه بازگشت به بالا