اپل با ضرر ۴۰ میلیارد دلاری باز هم ارزشمندترین شرکت جهان شد

موبنا، میثم لطفی – امروز ارزش هر سهام اپل ۶.۳ درصد کاهش یافت و بر این اساس هر سهام این شرکت در تالار بورس آمریکا با کاهش ۶.۵۳ دلاری به قیمت ۹۷.۸۲ دلار معامله شد. این اتفاق باعث شد ۴۰ میلیارد دلار از ارزش سرمایه‌های اپل کاسته شود. اگرچه کاهش فروش آیفون در این دوره …

موبنا، میثم لطفی – امروز ارزش هر سهام اپل ۶.۳ درصد کاهش یافت و بر این اساس هر سهام این شرکت در تالار بورس آمریکا با کاهش ۶.۵۳ دلاری به قیمت ۹۷.۸۲ دلار معامله شد. این اتفاق باعث شد ۴۰ میلیارد دلار از ارزش سرمایه‌های اپل کاسته شود.

اگرچه کاهش فروش آیفون در این دوره زمانی پیش‌بینی شده بود، ولی این سقوط بزرگتر از پیش‌بینی‌های قبلی تجربه شده است. پس از گذشت ۱۳ سال این نخستین باری بود که درآمدهای فصلی اپل کاهش یافت.

apple (1)

در طول دومین فصل از سال مالی اپل ۵۱.۲ میلیون دستگاه آیفون فروخته شد که البته وال استریت از قبل پیش‌بینی کرده بود اپل در این دوره زمانی ۵۰.۷ میلیون دستگاه آیفون می‌فروشد. همچنین گفته شده بود میانگین قیمت هر آیفون فروخته شده در این دوره زمانی ۶۴۱ دلار است که البته این رقم ۶۵۸ دلار به ثبت رسید.

با وجود این کاهش قابل ملاحظه در ارزش سرمایه‌های اپل، این شرکت همچنان موقعیت خود را به عنوان ارزشمندترین شرکت جهان حفظ کرده است. زیرا آلفابت به عنوان دومین شرکت ارزشمند جهان که گوگل و ده‌ها شرکت دیگر را زیرمجموعه خود قرار داده است چندی پیش گزارش کاهش ۵ درصدی ارزش سرمایه‌های خود را منتشر کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا