کسادی بازار لپ تاپ و افزایش خرید قطعات کامپیوتری در بازار

“سینا تقی زاده” یکی از فعالان این حوزه با اشاره به استمرار رکود دربازار لپ تاپ می گوید: قیمت بالای انواع لپ تاپ باعث شده تا مشتریان تمایل چندانی به خرید این کالای دیجیتالی نداشته باشند و در بیشتر مواقع به تعمیر یا ارتقای همان نوت بوک های قدیمی می پردازند. وی افزود: کاربران نوت …

“سینا تقی زاده” یکی از فعالان این حوزه با اشاره به استمرار رکود دربازار لپ تاپ می گوید: قیمت بالای انواع لپ تاپ باعث شده تا مشتریان تمایل چندانی به خرید این کالای دیجیتالی نداشته باشند و در بیشتر مواقع به تعمیر یا ارتقای همان نوت بوک های قدیمی می پردازند.
وی افزود: کاربران نوت بوک توان خرید نمونه های جدید را ندارند و به ناچار تن به تعمیر یا ارتقای همان نوت بوک های قدیمی می دهند.
کاربر رایانه لپ تاپ
این فعال بازار معتقد است که علاوه بر لپ تاپ، همچنان کامپیوترهای شخصی یا همان پی سی ها، مخاطبان خاص خود را دارد و این موضوع که بازار قطعات کامپیوتری نظیر رم، کارت گرافیک و کارت صدا همچنان مخاطب دارد، نشان دهنده این موضوع است که پی سی ها همچنان از دور خارج نشده اند.
یکی دیگر فعالان این حوزه بر این باور است که بیشترین مخاطبان بازار قطعات کامپیوتری را افرادی تشکیل می دهند که قصد ارتقای سیستم های کامپیوتری رومیزی و نوت بوک را دارند و همچنان بیشترین قطعه مورد تقاضا هم رم است.
به گزارش موبنا ،بر اساس اعلام آمارهای گمرک در یک سال گذشته در حدود ۶۲۷ هزار و ۳۹۴ کیلوگرم انواع بورد شامل مادربورد، کارت گرافیک، کارت صدا و رم از مبادی رسمی وارد کشور شده که در سال های قبل میزان واردات این قطعات بیشتر بوده است، اما این حجم واردات در مقایسه با کالاهایی نظیر نوت بوک و تبلت نشان دهند وضعیت بهتر بازار قطعات کامپیوتری است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا