صدور حکم انتصاب هیات مدیره جدید مخابرات

موبنا – با توافق صورت گرفته میان دولت و شرکت مخابرات ایران، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حکمی نمایندگان سهام دولت و سهام عدالت در هیات مدیره شرکت مخابرات ایران را منصوب کرد. در متن این حکم آمده است: نظر به شایستگی و تجارب ارزشمندتان در امور مدیریتی و با استناد به تصویب نامه …

موبنا – با توافق صورت گرفته میان دولت و شرکت مخابرات ایران، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حکمی نمایندگان سهام دولت و سهام عدالت در هیات مدیره شرکت مخابرات ایران را منصوب کرد.
در متن این حکم آمده است:
نظر به شایستگی و تجارب ارزشمندتان در امور مدیریتی و با استناد به تصویب نامه های شماره ۱۸۷۴۳۶/ت ۴۴۶۱۹ مورخ ۱۹/۸/۱۳۸۹ هیات وزیران ۱۹۴۷۳۷/۶۳ مورخ ۲۵/۱۱/۹۳ شورای عالی اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و نامه شماره ۱۶۶۷۲۲/۶۳ مورخ ۱۵/۱۰/۱۳۹۳ وزیر امور اقتصادی و دارایی، بدینوسیله شما را برای انجام وظایف مقرر در اساسنامه شرکت یاد شده با اختیار اعمال حق رای در جلسات هیات مدیره، مجامع عمومی شرکت مخابرات ایران، ارتباطات سیار و سایر شرکت های تابعه منصوب می کنم.

اهم انتظارات عبارتند از:
-رشد و تعالی شرکت و خدمت رسانی بهتر به مردم و بازار کشور
-تحول، نوآوری و توسعه در بعد فنی اقتصادی
-بهبود وضعیت معیشت کارکنان
-بهینه سازی هرم نیروی انسانی از نظر تخصصی
-گسترش تعامل با کلیه بنگاه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور برای توانمندسازی جهت ارائه خدمات بهتر»
مظفر پوررنجبر در حالی از سوی دولت در هیات مدیره شرکت مخابرات ایران منصوب شده است که دو سال پیش نیز مدیرعاملی شرکت مخابرات ایران را برعهده داشت و بنا به خواست هیات مدیره از این سمت کنار گذاشته شده بود. همچنین لطیف وصلی عضو سابق هیات مدیره شرکت ارتباطات سیار بوده است.
در همین حال، صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران نیز با انتصاب اعضای جدید هیات مدیره شرکت های مخابرات ایران و ارتباطات سیار ایران موافقت کردند. براین اساس طی احکامی جداگانه برات قنبری (معاون فعلی نظارت و برنامه ریزی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات) و حمیدرضا رفیعی (عضو فعلی هیات مدیره شرکت ارتباطات سیار ایران) به عنوان اعضای هیات مدیره شرکت مخابرات ایران علاوه بر لطیف وصلی و مظفر پوررنجبر منصوب شدند. از آنجایی که اعضای هیات مدیره شرکت مخابرات ایران را ۵ نفر تشکیل می دهند، یک نفر باقیمانده در روزهای آینده معرفی خواهد شد.
همچنین در احکام جداگانه دیگری از سوی صاحبان سهام شرکت ارتباطات سیار ایران، سید اسدالله دهناد (سرپرست فعلی شرکت مخابرات)، محمدرضا مدرس خیابانی (عضو فعلی هیات مدیره مخابرات)، علی بقایی (عضو فعلی هیات مدیره مخابرات)، بهزاد خان سفید (مشاور مدیرعامل شرکت مخابرات ایران) و مجتبی جعفری (معاون مرکز ملی فضای مجازی) به عنوان اعضای هیئت مدیره این شرکت معرفی شدند.
بر اساس ماده ۳۳ اساسنامه شرکت مخابرات ایران ، هیات مدیره در اولین جلسه خود که حداکثر یک هفته بعد از انتخاب اعضا، تشکیل می شود از بین اعضای خود یک نفر را به عنوان رئیس و یک نفر را به عنوان نایب رئیس تعیین می کند. همچنین بر اساس ماده ۴۲ اساسنامه مخابرات، هیات مدیره یک شخص حقیقی را از بین اعضای خود یا خارج، به عنوان مدیرعامل شرکت انتخاب خواهد کرد. این فرآیند عینا در شرکت ارتباطات سیار نیز اجرا خواهد شد.
شنیده ها حاکی از آن است که برات قنبری برای ریاست هیات مدیره شرکت مخابرات ایران و رسول سرائیان برای مدیرعاملی این شرکت درنظر گرفته شده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا