گوگل به دنبال ایجاد یک جزیره رویایی هوشمند

موبنا -به گزارش ورج، برخی منابع دیگر هم می گویند گوگل قصد دارد بخشی از شهرهای موجود را در اختیار بگیرد و آنها را بر مبنای فناوری های جدید و با تغییر زیرساخت ها کاملا بازسازی کند تا برای استفاده از امکاناتی مانند خودروهای خودران آماده شوند. دن داکتوروف مدیر آزمایشگاه Sidewalk Labs گوگل در …

موبنا -به گزارش ورج، برخی منابع دیگر هم می گویند گوگل قصد دارد بخشی از شهرهای موجود را در اختیار بگیرد و آنها را بر مبنای فناوری های جدید و با تغییر زیرساخت ها کاملا بازسازی کند تا برای استفاده از امکاناتی مانند خودروهای خودران آماده شوند.

دن داکتوروف مدیر آزمایشگاه Sidewalk Labs گوگل در ماه های اخیر از پیشنهاداتی برای خرید بخش هایی از یک شهر توسط گوگل خبر داده تا بتوان دهها هزار خانه را در آن بر مبنای دستاوردهای دنیای فناوری از نو بازسازی کرد. ساکنان این خانه ها به مستاجران مدیران گوگل مبدل خواهند شد.

داکتوروف چنین کاری را ایده ای جالب توصیف کرده و می گوید فعلا نمیتواند در این مورد اطلاعات بیشتری را افشا کند. اما به نظر می رسد چنین شهری از سیستم های هوشمندی برای بررسی وضعیت ترافیک و هدایت وسایل نقلیه مختلف به مسیرهای خلوت تر، سیستم های تهویه هوشمند و خودکار، خودروهای بدون نیاز به راننده و … برخوردار خواهد بود. البته برای عملی کردن این ایده محدودیت های سیاسی، مالی و قانونی زیادی هم وجود خواهد داشت.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا