مایکروسافت همچنان به پشتیبانی از ویندوز ۱۰ موبایل ادامه می دهد

موبنا – فروش پایین محصولات مایکروسافت در بازار تلفن‌های همراه باعث شده تا بسیاری از کارشناسان و کاربران، به این نتیجه برسند که در آینده‌ای نزدیک، ردموندی‌ها این بازار را رها خواهند کرد و پشتیبانی خود از سیستم‌عامل ویندوز موبایل را نیز متوقف خواهند کرد. اما اخیرا ایمیلی از طرف یکی از مدیران ارشد این شرکت …

موبنا – فروش پایین محصولات مایکروسافت در بازار تلفن‌های همراه باعث شده تا بسیاری از کارشناسان و کاربران، به این نتیجه برسند که در آینده‌ای نزدیک، ردموندی‌ها این بازار را رها خواهند کرد و پشتیبانی خود از سیستم‌عامل ویندوز موبایل را نیز متوقف خواهند کرد. اما اخیرا ایمیلی از طرف یکی از مدیران ارشد این شرکت برای شرکا و دیگر مدیران ارسال شده که نشان می‌دهد برنامه‌ی مایکروسافت برای پشتیبانی از ویندوز موبایل و تولید دستگاه‌های جدید، برنامه‌ای جدی و طولانی‌ مدت است.

تری میرسان (Terry Myerson) معاون ارشد بخش ویندوز و دستگاه‌های مایکروسافت، طی نامه‌ای به مدیران و شرکا، نگرانی آنها را در مورد پایان پشتیبانی از ویندوز موبایل و تولید گوشی‌های همراه را برطرف کرده است. خلاصه‌ای از متن این نامه، در ادامه آمده است:

من نگرانی شما را به دلیل شنیدن خبرهایی در مورد ترک بازار موبایل توسط مایکروسافت درک می‌کنم.

بگذارید در این مورد شفاف صحبت کنم: مایکروسافت قصد دارد ویندوزموبایل را بر روی دستگاه‌های کوچک با پردازنده‌های ARM نیز اجرا کند.

ما در حال توسعه‌ی نسل بعدی محصولاتمان هستیم و باز هم تاکید می‌کنم که پشتیبانی ما از ویندوز ۱۰ موبایل، جدی است. ما باور داریم که این پلتفرم، برای مشتریان تجاری ما بسیار با ارزش است و یکی از اهداف اصلی ما این است که تا سال‌های سال از این سیستم‌عامل پشتیبانی کنیم. ما محدوده‌ی بزرگی از دستگاه‌ها، از دستگاه‌های تولید مایکروسافت تا دستگاه‌هایی که دیگر شرکت‌ها بر پایه‌ی این پلتفرم تولید می‌کنند را پشتیبانی خواهیم کرد.

مدت زیادی است که شایعه‌های مختلفی در مورد تولید گوشی همراه مایکروسافت با نام Surface Phone نیز شنیده می‌شود. البته کارشناسان مایکروسافت نیز خود در صحبت‌هایشان به این نکته اذعان داشته‌اند و به نظر می‌رسد که تولید آن در مراحل نهایی قرار داشته باشد. اگر صحبت‌های میرسون در مورد پشتیانی مایکروسافت از ویندوز ۱۰ موبایل را جدی تلقی کنیم، با ارائه‌ی Surface Phone می‌توانیم منتظر دورانی تازه از درخشش مایکروسافت در بازار گوشی‌های همراه باشیم.

 منبع: زومیت |نویسنده: مهدی زارع

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا