هشدار درباره دو نرخی شدن بنزین

موبنا – وی در ادامه تصریح کرد: قیمت تمام شده به صورت میزان ریزش و تبخیر و کرایه حمل و نقل محاسبه می‌شود و بر اساس مصوبه مجلس دو نوع نرخ پیش بینی شده است. خامکانی خاطرنشان کرد: البته کل لایحه بودجه باید به شورای نگهبان برود و اگر به تصویب نهایی رسید، اجرایی می‌شود. …

موبنا – وی در ادامه تصریح کرد: قیمت تمام شده به صورت میزان ریزش و تبخیر و کرایه حمل و نقل محاسبه می‌شود و بر اساس مصوبه مجلس دو نوع نرخ پیش بینی شده است.

خامکانی خاطرنشان کرد: البته کل لایحه بودجه باید به شورای نگهبان برود و اگر به تصویب نهایی رسید، اجرایی می‌شود.

وی با اشاره مخالفت دولت با دو نرخی شدن بنزین تاکید کرد: بنا به نظر دولت چند نرخی شدن کالاها زمینه را برای زد و بند و رانت فراهم می‌کند ومغایر رفتن به سمت اقتصاد پویا و بازار است.

سخنگوی کمیسیون انرژی با بیان اینکه دو نرخی شدن پیشنهادی بود که فقط در صحن مطرح و در کمیسیون انرژی بررسی نشد، اظهار داشت: به نظر بنده نیز دو نرخی بودن بنزین ایجاد رانت و زد و بند خواهد کرد، ضمن اینکه قانون هدفمندی یارانه‌‍ها هم پیش بینی کرده تا پایان برنامه به فوب خلیج فارس نزدیک شویم الان با توجه به اینکه قیمت نفت پایین است قیمت‌های موجود بنزین خیلی از فوب خلیج فارس کمتر نیست یعنی هزینه تمام شده بیشتر از فوب خلیج فارس است و ممکن است افزایش بیش از قیمت کنونی بنزین اثر روانی در اقتصاد داشته و در قیمت‌ها نیز جهش ایجاد کند.

وی با بیان اینکه دو نرخی شدن بنزین به نفع اقتصاد کشور نیست، یادآور شد: با توجه به قوانین موجود از جمله هدفمندی یارانه‌ها دولت قیمت را تنظیم می‌کند.

 منبع: ایلنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا