آخرین فعالیت انتخاباتی دو جناح سیاسی در روز ششم

موبنا -دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب درصدد هستند، با حضور حداکثری خود، تا جایی که می‌توانند نتایج انتخابات را به نفع خود کنند. این مرحله از انتخابات، رقم زننده بسیاری از مناسبات سیاسی در کشور خواهد بود و به ‌نوعی مرحله دوم سرنوشت اکثریت و حتی رئیس مجلس آینده و هیأت‌رئیسه را مشخص خواهد کرد. …

موبنا -دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب درصدد هستند، با حضور حداکثری خود، تا جایی که می‌توانند نتایج انتخابات را به نفع خود کنند. این مرحله از انتخابات، رقم زننده بسیاری از مناسبات سیاسی در کشور خواهد بود و به ‌نوعی مرحله دوم سرنوشت اکثریت و حتی رئیس مجلس آینده و هیأت‌رئیسه را مشخص خواهد کرد.

جناح های سیاسی کشور برای اینکه بتوانند اکثریت خود را تثبیت کنند، نیاز به دور دوم انتخابات دارند. به همین دلیل است که با نزدیک شدن به زمان برگزاری دور دوم انتخابات، بار دیگر تکاپوهای انتخاباتی خود را بیشتر کرده‌اند.

رصد فعالیت انتخاباتی دو گروه، نشان از فعالیت بیشتر گروه اصلاح طلب دارد؛ اما همچنان اصولگرایان با فعالیت اندک چشم انتظار روز انتخابات هستند؛ تحلیلی که برای این موضوع وجود دارد اینکه اصلاح طلبان برای کسب بیشتر کرسی های مجلس، نیاز به مشارکت بالا دارند، ولی پیروزی اصولگرایان در مشارکت پایین است.

اظهارنظرات مختلفی نیز در خصوص این موضوع از سوی بزرگان هر دو اردوگاه سیاسی وجود دارد که در زیر برخی از آنها را خواهید دید.

ظرفيت موجود در قانون اساسي مي تواند ضامن مطالبات مردم باشد

علی شکوری‌راد، دبير كل حزب اتحاد ملت ايران اسلامي گفت: ظرفيت موجود در قانون_اساسي كشور مي تواند ضامن مطالبات مردم باشد. در قانون اساسي تضمين هاي لازم براي نظارت مردم بر نهاد قدرت تعبيه شده و فصل «حقوق ملت» در آن از پيشرفته ترين قوانين دنياست.

وی گفت: وجود مكانيسم هاي كنترل و نظارت موجب مي شود تا افرادي كه با رأي مردم صاحب قدرت مي شوند، در مسند قدرت طغيان نكنند. بنا بر ديدگاه حضرت امام خميني (ره) كه به عنوان ملاك و معيار براي ما مطرح است، خارج از نظر مردم هيچ كس نمي تواند بر آنها حكومت كند.

تحقق نظارت مستقيم شهروندان بر قدرت با سازمان يابي كه همان تشكيل تشكل ها و احزاب مختلف است، امكان پذير مي شود. متأسفانه با اعمال نظارت و مشروط كردن برگزاري برنامه ها به اعطاي مجوزهاي گوناگون، فعاليت هاي تشكل هاي دانشجويي در دانشگاه ها با محدوديت مواجه شده است.

بنا بر تجربه در جوامعي كه در خصوص فعاليت تشكل ها برخورد بازتري صورت مي گيرد، انگيزه هاي عصيان گري افراد، گروه ها و تشكل هاي اجتماعي نيز در آنها محدود مي شود. يكي ديگر از وجوه نظارت، نظارت نمايندگان مجلس بر دولت است كه به نمايندگي از ملت اين نظارت را اعمال مي كنند.

شکوری در پایان تأکید کرد: مجلس بايد بر حق نظارتي خود پافشاري كند تا جلوي بروز مسائل و مشكلاتي همانند آنچه در دولت نهم و دهم اتفاق افتاد، گرفته شود. متأسفانه در آن دوره ها، نمايندگان مجلس كه قرار بود چشم بيدار ملت باشند، چشمانشان را بستند و آن غارت هاي بزرگ از منابع كشور به وقوع پيوست.

بايد مجلسي همراه با دولت داشته باشيم

فائزه هاشمي، عصر سه شنبه در مراسم سخنراني حمايت از ليست اميد حوزه انتخابيه خرم‌آباد گفت: در صورتي كه مجلسي همراه با دولت نداشته باشيم، برجام كمكي به رشد و توسعه ايران نمي كند. مجلس نهم شوراي اسلامي، مانع بزرگی براي دولت روحاني است، زيرا برخي وزرا به دليل اقدامات خوب و شجاعانه، توسط نمايندگان بركنار شدند.

اگر قرار است دولت يازدهم پيروز و موفق باشد و در سال ۹۶ نيز، روحاني به عنوان رئيس جمهوري انتخاب شود، بايد اقدامات مهمي انجام دهد و موفقيت وي در صورتي است كه مجلس را همراه با خود داشته باشد.

حتي نداشتن يك نماينده همسو در مجلس به ضرر اصلاح طلبان است؛ پس بايد دست به دست هم داد و تجربه موفق ۹۲ و مرحله اول انتخابات مجلس در ۹۴ را تكرار كرده و از تكرار تجربه ناموفق ۸۴ جلوگيري كنيم.

انجام هر كاري در مجلس نياز به رأي اكثريت دارد؛ بنابراين، اگر اين مهم را داشته باشيم، مي توانيم حامي دولت دكتر روحاني باشيم. در دور دوم انتخابات مجلس دهم، تك رأي دادن معنا ندارد و بايد به تمامي اعضاي ليست اميد رأي داد، زیرا تك راي به معناي شكست انتخابات است.

باهنر به شهررضا رفت

رقابت در شهرضا بین اصولگرایان و اصلاح‌طلبان بسیار داغ شده است، اصولگرایان برای آنکه از عرصه رقابت عقب نیافتند، روز گذشته باهنر را برای حمایت از یکی از کاندیداها به این شهر بردند..

589502_958

 منبع: تابناک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا