عامل اسيدپاشي به داوود روشنايي آزاد مي‌شود

موبنا -جلسه رسيدگي به جنبه عمومي پرونده روز گذشته در شعبه دوم دادگاه كيفري شماره يك استان تهران برگزار شد. نماينده دادستان تهران در شرح كيفرخواست به هيئت قضايي گفت: متهم پرونده كه حميد نام دارد، صبح روز دوم آبان ماه سال ۸۴ در گلستان چهارم حميديه تهران، پسري به نام داوود را با اسيد …

موبنا -جلسه رسيدگي به جنبه عمومي پرونده روز گذشته در شعبه دوم دادگاه كيفري شماره يك استان تهران برگزار شد. نماينده دادستان تهران در شرح كيفرخواست به هيئت قضايي گفت: متهم پرونده كه حميد نام دارد، صبح روز دوم آبان ماه سال ۸۴ در گلستان چهارم حميديه تهران، پسري به نام داوود را با اسيد هدف قرار داد و از محل فرار كرد. بعد از آن بود كه داوود با كمك رهگذران به بيمارستان مطهري منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت. داوود در جريان حادثه چشم چپ و لاله گوش راست خود را از دست داد. او بخشي از بينايي چشم راست خود را هم از دست داد و از نواحي مختلف بدن هم دچار سوختگي بسيار شديدي شد.

وي ادامه داد: حميد وقتي بازداشت شد مدعي شد كه داوود يك بار وي را ربوده و در خانه‌اي حبس كرده و او را از طنابي كه به سقف آويخته بود، آويزان كرده است. او وقتي نتوانست ادعاي خود را اثبات كند، اظهارات خود را تغيير داد و مدعي شد داوود همكلاسي سابق او بوده كه به خاطر تمسخرهاي وي دست به اسيدپاشي زده است.

نماينده دادستان گفت: اما شاكي پرونده ادعاهاي حميد را انكار كرد و بررسي‌ها هم نشان داد كه آنها سابقه آشنايي نداشته‌اند. با كامل شدن بررسي‌ها پرونده از سوي هيئت قضايي شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان تهران رسيدگي و حميد به قصاص يك چشم و لاله گوش راست و پرداخت ديه جراحات محكوم شد.

با اعتراض متهم به رأي دادگاه، پرونده در ديوان عالي كشور بررسي شد و قضات ششم ديوان عالي كشور رأي دادگاه را تأييد كردند. با تأييد رأي در ديوان عالي كشور و انجام مقدمات قصاص، حميد در آستانه كوري چشم قرار گرفت، اما در روز اجرا موفق به گرفتن مهلت از شاكي پرونده شد. داوود روشنايي سرانجام در ايام نوروز به احترام ميلاد حضرت زهرا از قصاص اعلام گذشت كرد.

نماینده دادستان گفت: از آنجا كه شاكي از حميد اعلام گذشت كرده است، درخواست مي‌كنم او از جنبه عمومي جرم محاكمه شود.

بعد از آن حميد، متهم پرونده كه از زندان به جلسه دادگاه منتقل شده بود، گفت: من براي جلب رضايت داوود يك ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان به عنوان ديه جراحت‌هاي وارده پرداخت كرده‌ام. او گفت ما هر چه در زندگي داشتيم به پول تبديل كرديم تا بتوانيم رضايت داوود را جلب كنيم. الان هشت سال است كه در زندان هستم و مي‌دانم مرتكب اشتباه بزرگي شد‌ه‌ام و درخواست گذشت دارم. او درباره انگيزه‌اش از اسيدپاشي روي داوود گفت: نمي‌خواهم درباره حادثه توضيح بدهم. هيئت قضايي بعد از ختم جلسه رأي به هشت سال حبس با احتساب ايام بازداشت دادند كه متهم به زودي از زندان آزاد مي‌شود.

 منبع: جوان 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا