ریچارد بلک: ترکیه حامی اصلی داعش است

موبنا -به گزارش تلویزیون المیادین، ریچارد بلک عضو سنای آمریکا از حزب جمهوریخواه در مصاحبه با این شبکه گفت: سازمان اطلاعات دفاعی آمریکا که کاملا با سازمان اطلاعات مرکزی متفاوت است و سیاست کمتر در آن نقش دارد، در گزارش خود تاکید دارد، ترکیه حامی اساسی گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش است. بلک افزود: ترکیه سلاح، …

موبنا -به گزارش تلویزیون المیادین، ریچارد بلک عضو سنای آمریکا از حزب جمهوریخواه در مصاحبه با این شبکه گفت: سازمان اطلاعات دفاعی آمریکا که کاملا با سازمان اطلاعات مرکزی متفاوت است و سیاست کمتر در آن نقش دارد، در گزارش خود تاکید دارد، ترکیه حامی اساسی گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش است.

بلک افزود: ترکیه سلاح، مهمات و پناهگاه امن در اختیار داعش قرار می دهد. هر چه به دست داعش می رسد، از ترکیه می آید.

این عضو سنای آمریکا همچنین گفت: همانطور که بشار اسد، رئیس جمهور سوریه از آغاز جنگ در این کشور تاکنون تاکید دارد، هیچ گروه مخالف میانه رو در سوریه وجود ندارد و همه گروه های مسلح، تندرو و تروریست هستند.

بلک تصریح کرد: گزارش سازمان اطلاعات دفاعی آمریکا بر این مسئله تاکید دارد که همه مخالفان در سوریه به جز عده بسیار معدودی، تندرو و تروریست هستند.

وی افزود: بعضی کشورهای غربی با کمک کشورهای حاشیه خلیج فارس، طرحی سری را برای ضربه زدن به ثبات سوریه مطرح کردند. اسناد فاش شده در ویکی لیکس بر وجود چنین طرحی بر اساس نامه ای که سفارت آمریکا در دمشق در سال ۲۰۰۶ ارسال کرده است، تاکید می کند.

عضو سنای آمریکا از حزب جمهوریخواه تاکید کرد هیلاری کلینتون نامزد احتمالی حزب دموکرات درانتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روابط نزدیک با عربستان سعودی دارد.

ریچارد بلک در ادامه مصاحبه با این شبکه، درباره احتمال بروز جنگ ضد سوریه در صورت به قدرت رسیدن رئیس جمهور جمهوریخواه در آمریکا گفت: من از تد کروز و نه دونالد ترامپ حمایت می کنم.

بدون شک نامزد ایده آل وجود ندارد. اگر دونالد ترامپ یا تد کروز در انتخابات پیروز شوند، شاهد عملیات جدید «طوفان صحرا» نخواهیم بود. هر دو آنها سیاست های جرج بوش را که فاجعه آمیز بود، رد خواهند کرد.

بلک افزود: من به عنوان یک جنگجوی سابق نیروی دریایی آمریکا که بیشتر از هر عضو دیگری از اعضای کنگره، در جنگ ها حضور داشته ام و زخمی شدم، می گویم با جنگ در عراق، ثبات و توازن قدرتی را که رئیس جمهور ریگان ایجاد کرده بود، برهم زدیم.

این ثبات بین عراق و ایران مفید بود و باعث ثبات منطقه شده بود. زمانی که وارد عراق شدیم، اوضاع را برهم زدیم و این مسئله باعث برخوردهایی در مناطق مختلف خاورمیانه شد. من بعید می دانم ترامپ و کروز تا این اندازه احمق باشند و این تجربه را تکرار کنند.

 منبع: باشگاه خبرنگاران 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا