پژو ۳۰۸ سدان برای بازار چین معرفی شد

موبنا – در حالی که اکثر خودروسازان اروپایی از نسخه‌های طویل خودروهای خود در نمایشگاه بین‌المللی پکن رونمایی می‌کنند، پژو سدان چهاردر جدیدی به نام ۳۰۸ وارد نمایشگاه کرده است. خودروی سدان ۳۰۸ محصولی مشترک از گروه پژو سیتروئن واقع در چین است. این خودرو حاصل پنج سال تحقیق و توسعه است که دانگ فنگ (Dongfeng) مسئولیت آن را بر …

موبنا – در حالی که اکثر خودروسازان اروپایی از نسخه‌های طویل خودروهای خود در نمایشگاه بین‌المللی پکن رونمایی می‌کنند، پژو سدان چهاردر جدیدی به نام ۳۰۸ وارد نمایشگاه کرده است.

خودروی سدان ۳۰۸ محصولی مشترک از گروه پژو سیتروئن واقع در چین است. این خودرو حاصل پنج سال تحقیق و توسعه است که دانگ فنگ (Dongfeng) مسئولیت آن را بر عهده داشته است. پلتفرم این خودرو از نوع EMP2 است؛ این مساله بدین معنس است که سدان ۳۰۸ با نمونه‌ی هاچ‌بک تولیدی اروپا، اشتراکات فراوانی دارد. با این حال با توجه به اولویت خریداران چین در رابطه با فضای موجود برای سرنشینان عقب، فاصله بین دو محور در این خودرو کمی افزایش یافته است.

پژو 308

پژو 308

پژو در حال حاضر اطلاعاتی در خصوص قوای محرکه و مشخصات فنی سدان ۳۰۸ ارایه نکرده است. هرچند حدس و گمان‌ها بر این قرار است که این خودرو با دو پیشرانه‌ی توربو شارژ شده مهیای ورود به بازار می‌شود که میراث پیشرانه ۳۰۸S هاچبک بوده و هم‌چنین از جعبه‌دنده‌ی خودکار یا دستی نیز بهره خواهد برد. البته پژو اعلام کرده است که در هفته‌های آتی اطلاعات بیشتری از جزئیات این محصول در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد. سدان پژو ۳۰۸ به طور خاص برای بازار چین طراحی شده است و نباید انتظار فروش این خودرو را در بازارهای جهانی داشته باشیم.

پژو 308

 منبع: زومیت | نویسنده: علی طهوری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا