حمله فیسبوکی به صفحات سندرز و انگشت اتهامی به سمت کلینتون

موبنا -این موضوع اولین باز از سوی روزنامه Daily News گزارش شد که بر اساس این گزارش گروهی از طرفداران هیلاری کلینتون تحت عنوان Barrier Breakers از مدتهای پیش در پی مقابله و آزار طرفداران سندرز در شبکه های بزرگ اجتماعی نظیر فیسبوک، ایسنتاگرام، توییتر و ردیت بوده اند – با هزینه ای یک میلیون …

موبنا -این موضوع اولین باز از سوی روزنامه Daily News گزارش شد که بر اساس این گزارش گروهی از طرفداران هیلاری کلینتون تحت عنوان Barrier Breakers از مدتهای پیش در پی مقابله و آزار طرفداران سندرز در شبکه های بزرگ اجتماعی نظیر فیسبوک، ایسنتاگرام، توییتر و ردیت بوده اند – با هزینه ای یک میلیون دلاری – و حمله به صفحات فیسبوکی سندرز نیز از سوی همین گروه هدایت و انجام شده است.
حمله فیسبوکی به صفحات سندرز و انگشت اتهامی به سمت کلینتون

این صفحات که بر اساس گزارشات برخی از آنها بیش از ۵۰ هزار عضو فعال داشته است برای مدت سه ساعت از روی فیسبوک پاک شده بودند اما مجددا با کمک مهندسان این شرکت به وضعیت عادی خود برگشتند. این صفحات در مجموع محل فعالیت های سیاسی بیش از ۲۵۰ هزار طرفدار سندرز بوده است.

بر اساس گزارشات بخشی مهم از این حملات از سوی طرفداران هیلاری کلینتون صورت گرفته است اما CNet همچنین گزارش داده است که یک خطای فنی در فیسبوک نیز در این میان وجود داشته است. حمله کنندگان در ابتدا اقدام به انتشار تصاویر غیر اخلاقی بر روی این صفحات کرده و سپس این موضوع را به فیسبوک گزارش داده اند که در پی آن سیستم خودکار فیسبوک اقدام به مسدود کردن و پاک سازی این صفحات کرده است.

موضوع زمانی به طرفداران هیلاری کلینتون ارتباط داده شد که یکی از این طرفداران در یک گروه طرفداران هیلاری در ردیت به نام BROS 4 Hillary در مورد مسدود کردن این صفحات سخن گفت. این گروه طی بیانیه ای که منتشر کرده است تایید کرده که این عضو با نام «کیسی چمپین» در این حملات دخیل بوده.

اما در عین حال رهبران این گروه تاکید کرده اند که این اقدام بدون آگاهی آنها صورت گرفته و به هیچ وجه مورد تایید آنها نیست. همچنین این گروه تایید کرده است که چمپین تنها عضو گروه B4H است که در این حملات دخیل بوده. اما این امر منجر به شدت گرفتن انتقادات به گروه های طرفدار کلینتون و به شکل غیر مستقیم خود وی شده است که در این برهه حساس از انتخابات آمریکا میتواند اثری تعیین کننده داشته باشد.

 منبع: تابناک 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا