حمایت از آزمایشگاه های مرجع صنعت الکترونیک

موبنا – علی وحدت در بازدید از چهارمین نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران گفت: صنعت الکترونیک، صنعت مادر در بخش عمده ای از صنایع فناوری های پیشرفته کشور است که صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک با بیش از ١٥سال سابقه تلاش کرده است که این بخش از صنعت را مورد حمایت قرار …

موبنا – علی وحدت در بازدید از چهارمین نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران گفت: صنعت الکترونیک، صنعت مادر در بخش عمده ای از صنایع فناوری های پیشرفته کشور است که صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک با بیش از ١٥سال سابقه تلاش کرده است که این بخش از صنعت را مورد حمایت قرار دهد.
وی با تشریح تسهیلات و خدمات صحا گفت: ارائه تسهیلات ارزان قیمت و با نرخ متغیر ٦ تا ١٨ درصد و صدور ضمانت نامه های معتبر از جمله مهمترین فعالیت های صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) به شمار می رود.
مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک به محورهای جدید فعالیت صندوق صحا اشاره و تصریح کرد: آموزش یکی از محورهای جدید و مورد تاکید صندوق محسوب می شود، به این شکل که شرکتهای تولیدی که گروه هایی را جهت آموزش به خارج از کشور اعزام کنند و یا برای آموزش نیروها هزینه کنند، به صورت ارائه تسهیلات مورد حمایت این صندوق قرار خواهند گرفت.
وی حمایت از تحقیقات مورد نیاز صنایع محور را از دیگر فعالیت های صحا عنوان کرد و گفت: در این زمینه شرکتهایی که به دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور، سفارش پژوهش های کاربردی دهند، هزینه های آنها به شکل تسهیلات تقبل می شود؛ همچنین شرکت‌هایی که دارای محصولات و طرح هایی هستند که بخشی از آنها الکترونیکی است متناسب با سهم بخش الکترونیک و اولویتهای صحا می‌توانند از حمایت‌های صندوق استفاده کنند.
وحدت با بیان اینکه براساس مصوبه هیات دولت ضمانتهای صادره توسط صحا معادل ضمانت های بانکی و برای تمامی دستگاه های اجرایی معتبر است، گفت: در همین راستا شرکت‌های حوزه الکترونیک می توانند برای شرکت در مناقصه و مزایده، حسن انجام تعهدات و فعالیت های گمرکی از ضمانت نامه های صحا استفاده کنند.
مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) خاطرنشان کرد: توسعه بازار، شرکت در نمایشگاه ها، اخذ تاییدیه های بین المللی، همکاری شرکتهای داخلی با شرکتهای خارجی جهت انتقال فناوری به کشور و تولید بدون کارخانه از دیگر حمایت های جدید صندوق صحا به شمار می رود.
وحدت با اشاره به اهمیت راه اندازی آزمایشگاه‌های مرجع صنعت الکترونیک برای ارزیابی محصولات این بخش از صنعت گفت: جای خوشحالی است که چنین نمایشگاهی برای حمایت از تجهیزات آزمایشگاهی ساخت محققان و پژوهشگران ایرانی به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می شود تا زمینه بازار فروش این محصولات و به طور کلی ترویج خرید کالاهای ساخت داخل فراهم شود.
وی تاکید کرد: البته برخی از شرکت های حاضر در این نمایشگاه با حمایت های این صندوق موفق به تولید تجهیزات آزمایشگاهی شده اند و هم اکنون در بازارهای داخلی و حتی خارجی حضور دارند. در این راستا صحا آمادگی دارد از توسعه و تجهیز آزمایشگاه‌های مرجع صنعت الکترونیک کشور به شکل اعطای تسهیلات مالی و صدور ضمانت‌نامه برای شرکت‌های فعال حمایت کند.
چهارمین نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران پنجم تا هشتم اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران در حال برگزاری است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا