پايان ستايش در جعبه موسيقي

موبنا -ابوالقاسم مرادطلب از وقوع يا عدم وقوع تعرض و چگونگي قتل ستايش تا دستگيري و تشخيص سلامت رواني متهم را در روايت خود گنجانده است كه از همان ابتدا با برخي روايت‌هاي پيشين تفاوت دارد. به گفته او متهم ١٦ ساله، در روز حادثه، مقتول را كه براي بازي به خانه‌شان آمده بود، به …

موبنا -ابوالقاسم مرادطلب از وقوع يا عدم وقوع تعرض و چگونگي قتل ستايش تا دستگيري و تشخيص سلامت رواني متهم را در روايت خود گنجانده است كه از همان ابتدا با برخي روايت‌هاي پيشين تفاوت دارد.

به گفته او متهم ١٦ ساله، در روز حادثه، مقتول را كه براي بازي به خانه‌شان آمده بود، به طبقه دوم كشاند و به قتل رساند. پيش از اين اعلام شده بود كه متهم پس از ربودن ستايش در كوچه و كشاندن او به خانه‌اش، او را مورد تعرض قرار داده و پس از كشتنش، جسدش را با اسيد سوزانده است.

«تعرض به ستايش» و «سوزاندن جسدش با اسيد» از سوي متهم، دو موضوع مهم و جنجالي اين حادثه است كه دامنه آن حتي تا انتشار برخي شايعات درباره «اختلال رواني متهم» و «سابقه‌دار بودن او در امر خودكشي» نيز كشيده شد. قاضي مرادطلب اما با تكذيب اين موضوع بيان مي‌كند كه تاكنون هيچ نشانه‌اي مبني بر خودكشي در متهم نديده‌اند. صحبت از سلامت رواني او نيز در حالي بيان مي‌شود كه قرار بود پزشكي قانوني، ديروز نظر نهايي خود درباره تمام جوانب پرونده، از وقوع يا عدم وقوع تعرض تا سلامت رواني متهم را به مراجع قضايي تحويل دهد اما به دليل آنچه دادستان ورامين، «بررسي مجدد پرونده شخصيت متهم با حضور اولياي‌دم، خانواده متهم و مدير مدرسه در پزشكي قانوني» اعلام كرده، انتشار آن به دو روز آينده موكول شده است.

متهم چگونه ستايش را ربود و به خانه‌شان كشاند؟

ربودني اتفاق نيفتاده و متهم به شكل ديگري ستايش را به خانه آورده بود. روز حادثه، متهم با خواهر و خواهرزاده خردسالش در خانه بود كه ستايش براي بازي با آنها به خانه‌شان آمد. دقايقي بعد، خواهر و خواهرزاده متهم خانه را ترك كردند و از ستايش هم خواستند كه به خانه خودشان برگردد اما با رفتن آنها، ستايش براي لحظه‌اي در خانه تنها شد. متهم او را صدا زد و به طبقه دوم كشاند و در آشپزخانه به قتل رساند.

علت مرگ چه بود؟ برخي منابع از كشته شدن مقتول به دليل اصابت چاقو به عنوان علت قتل خبر داده‌اند.

اين موضوع هم در پزشكي قانوني در حال بررسي است. هنوز مشخص نيست متهم با ضربه چاقو يا به چه شكل ديگري مرتكب قتل شده است.

پيش از قتل به مقتول تعرض شده بود؟

تاييد يا تكذيب اين موضوع بستگي به گزارش نهايي پزشكي قانوني دارد كه البته هنوز نسخه نهايي به دست ما نرسيده.

متهم پس از قتل، جسد را با اسيد سوزاند؟

متهم پس از ارتكاب قتل، به فرض اينكه اسيد مي‌تواند جنازه را از بين ببرد، به خارج از خانه رفت و مقداري اسيد از مغازه مصالح ساختماني در محله‌شان خريد. پس از آن جنازه را در جعبه ادوات موسيقي (ارگ) قرار داد و روي آن اسيد ريخت اما موفق به از بين بردن آن نشد.

او پس از آن به دوست خود اطلاع داد كه چه جرمي مرتكب شده؟

خير، متهم دوست خود را به اين بهانه كه كولر خانه‌شان خراب شده، به محل كشاند اما دوستش پس از ديدن جسد، بلافاصله از خانه خارج شد و موضوع را به امام جمعه خير آباد اطلاع داد.
متهم كي و چگونه دستگير شد؟

امام جمعه خيرآباد پس از باخبر شدن از حادثه، خانواده قاتل را از وقوع آن باخبر كرد. آنها هم يك روز بعد از جنايت، ساعت ١٩:٣٠، پسرشان را به كلانتري تحويل دادند.

متهم در اين حادثه همدست هم داشته؟

خير، او اين جنايت را به‌تنهايي انجام داده است. پدر او از كاركنان بازنشسته يكي از ارگان‌هاي دولتي است. آنها مانند خانواده مقتول، وجهه اجتماعي خوبي دارند.

تاكنون به اين نتيجه رسيده‌ايد كه ممكن است متهم سلامت رواني نداشته باشد؟

اين موضوع در گزارش آتي پزشكي قانوني مشخص خواهد شد.

پزشكي قانوني پيش از اين از ابلاغ اين گزارش تا روز دوشنبه خبر داده بود، چرا اين اتفاق به روزهاي آينده موكول شد؟

روز دوشنبه پزشكي قانوني به اين نتيجه رسيد كه بايد بار ديگر پرونده شخصيت متهم را بررسي كند. به همين دليل جلسه‌اي مشترك با حضور اولياي دم، خانواده متهم و مدير مدرسه متهم برگزار كرد تا زواياي ديگري از حادثه را مشخص كند.

اين گزارش چه زماني نهايي مي‌شود؟

احتمالا تا روز آينده (چهارشنبه) آماده شود البته اين زمان قطعي نيست.

در روزهاي اخير اخباري مبني بر سابقه متهم در خودكشي نيز منتشر شده، آيا اين موضوع صحت دارد؟

خير، ما تاكنون به اين نتيجه نرسيده‌ايم.

پرونده چه زماني تكميل و به دادگاه كيفري فرستاده خواهد شد؟

هنوز نمي‌توان گفت، بايد تا آماده شدن نظريه نهايي پزشكي قانوني منتظر ماند. البته اين پرونده تا رسيدن به نتيجه به شكل خارج از نوبت در حال رسيدگي است.

پرونده در يك نگاه

٢٢ فروردين امسال، مردي همراه پسر ١٦ ساله اش به كلانتري خيرآباد مراجعه و اعلام كرد كه پسرش، دختر ٦ ساله افغان همسايه شان را به خانه كشانده و به قتل رسانده است. ماموران با گفته هاي اين مرد، پسرش را به اتهام قتل بازداشت كردند و مورد بازجويي قرار دادند تا مشخص شود، متهم پس از ارتكاب قتل، جسد را مورد اسيدپاشي قرار داده بود. اكنون با گذشت دو هفته از زمان وقوع حادثه، تحقيقات پليس همچنان براي كشف ساير زواياي حادثه ادامه دارد.

 منبع: اعتماد 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا