از آشنایی در قهوه‌خانه تا تشکیل باند سرقت

موبنا -ساعت ۱۱ پنجم فروردين‌ماه فردي با پليس۱۱۰ تماس گرفت و اعلام كرد كه ۲جوان در داخل يكي از شعبه‌هاي بانكي در خيابان قزوين پرسه مي‌زنند و رفتار مشكوكي دارند. ماموران كلانتري۱۱۵ رازي راهي بانك مورد نظر شدند و مقابل در خروجي جواني را ديدند كه مانع بسته شدن در شده بود و انگار منتظر …

موبنا -ساعت ۱۱ پنجم فروردين‌ماه فردي با پليس۱۱۰ تماس گرفت و اعلام كرد كه ۲جوان در داخل يكي از شعبه‌هاي بانكي در خيابان قزوين پرسه مي‌زنند و رفتار مشكوكي دارند. ماموران كلانتري۱۱۵ رازي راهي بانك مورد نظر شدند و مقابل در خروجي جواني را ديدند كه مانع بسته شدن در شده بود و انگار منتظر كسي بود. ماموران كه به او مشكوك شده بودند، دستگيرش كردند و درهمان لحظه جوان ديگري كه داخل بانك بود و صورت خود را با ماسك بهداشتي پوشانده بود به سمت در آمد و با ماموران درگير شد تا همدستش را فراري دهد. او اما در نهايت دستگير شد و در بازرسي از اين دو نفر يك سلاح سرد و اسپري گاز اشك آور كشف شد.

اين دو متهم پس از دستگيري با دستور بازپرس دادسراي ناحيه۱۱ براي انجام تحقيقات در اختيار ماموران اداره هجدهم پليس آگاهي قرار گرفتند. هرچند آنها اصرار داشتند كه بيگناه هستند و براي واريز پول به بانك رفته بودند اما بررسي سوابق آنها نشان مي‌داد كه اين دو جوان از مجرمان سابقه دار در زمينه سرقت و كيف‌قاپي هستند و از سال ۸۷ تا ۹۳ بارها به زندان رفته‌اند.

از سوي ديگردر بازبيني تصاوير دوربين‌هاي مداربسته بانك‌ها تصاوير اين دومتهم به‌دست آمد و در چنين شرايطي بود كه آنها ترجيح دادند به سرقت‌هاي سريالي اقرار كنند. اين دو جوان به نام پوريا ۲۲ساله و حسام‌الدين ۳۱ساله اقرار كردند كه با همدستي دوست‌شان حميد ۳۲ساله دست به سرقت مي‌زدند و شگردشان اين بود كه در بانك‌ها به شيوه گيشه زني و يا با زاغ‌زني و شكار طعمه‌ها، پول‌هايشان را از دستشان مي‌قاپيدند و فرار مي‌كردند. پوريا گفت: من و همدستانم سابقه دار هستيم و مدتي قبل در سفره خانه‌اي در منطقه تهرانپارس با هم آشنا شديم.

پس از اطلاع از سابقه‌دار بودن يكديگر، تصميم به تشكيل يك باند سرقت به شيوه گيشه زني گرفتيم. وي گفت:حميد سوار بر موتور بيرون بانك منتظر مي‌ماند و من با ماسك بهداشتي و كلاه، صورت و سر خود را مي‌پوشاندم و وارد بانك مي‌شدم. حسام هم جلوي در بود. پس از زاغ‌زني و شكار طعمه در يك چشم‌به‌هم‌زدن دست به سرقت مي‌زديم و فرار مي‌كرديم.

تهديد با چاقو

پس از اقرار اين دو متهم، ماموران مالباخته‌ها را به اداره آگاهي دعوت كردند و آنها هردومتهم را شناسايي كردند. يكي از مالباختگان مي‌گفت: هشتم اسفند۹۴ بود كه به بانكي در خيابان قزوين رفتم تا اقساط خود را پرداخت كنم كه ناگهان جواني كه كلاه به سر داشت پول را از دستم قاپيد و فرار كرد. به‌دنبال او رفتم و ناگهان جوان ديگري كه بيرون بانك ايستاده بود در را بست و همزمان چاقويي را به سمتم نشان داد و تهديد كرد كه تعقيبشان نكنم.

كارآگاهان در ادامه تحقيقات موفق شدند سومين عضو گروه را در خيابان نبرد جنوبي شناسايي كنند. او وقتي پي‌برد كه پليس مخفيگاهش را محاصره كرده و در يك قدمي دستگيري است قصد فرار از طريق پشت بام را داشت كه پس از تعقيب و گريز در پشت بام‌هاي چند خانه سرانجام دستگير شد.

در همين حال سرهنگ كارآگاه داوود فـرد، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران، با اعلام اين خبر گفت: با توجه به اعتراف متهمان به سرقت‌هاي سريالي در مناطق مختلف شهر تهران، مجوز انتشار بدون پوشش تصاوير هر سه متهم از سوي بازپرس پرونده صادر شده است. شاكيان احتمالي مي‌توانند به اداره هجدهم پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.

 منبع: شرق 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا