خودروهای برقی بیشتر از بنزینی آلاینده هستند!

موبنا -شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد یک خودروی تسلا مدل S ممکن است در کشوری مثل هنگ کنگ که برای تامین برق فقط به زغال سنگ متکی است، به طور غیرمستقیم آلایندگی بیشتری نسبت به یک ب ام و ۳۲۰i بنزینی داشته باشد. سازمان حفاظت از محیط زیست هنگ کنگ اعلام کرد حدود …

موبنا -شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد یک خودروی تسلا مدل S ممکن است در کشوری مثل هنگ کنگ که برای تامین برق فقط به زغال سنگ متکی است، به طور غیرمستقیم آلایندگی بیشتری نسبت به یک ب ام و ۳۲۰i بنزینی داشته باشد.

سازمان حفاظت از محیط زیست هنگ کنگ اعلام کرد حدود ۵۳ درصد برق این شهر از زغال سنگ، ۲۲ درصد از انرژی هسته ای و ۲۲ درصد دیگر از گاز طبیعی تامین می شود. در چین سهم برق زغال سنگی بیشتر است و به ۶۰ درصد می رسد.

یک تحلیلگر مرکز سانفورد سی برنشتین گفت: در نتیجه انرژی مورد نیاز برای شارژ یک تسلا مدل S تقریبا ۲۰ درصد دی اکسید کربن بیشتری نسبت به موتورهای بنزین سوز تولید می کند. اگر کربن تولیدی در جریان تولید برق و باتری خودرو را در نظر بگیریم، یک تسلا مدل S در طول ۱۵۰ هزار کیلومتر تردد در هنگ کنگ ۴.۴ تن دی اکسید کربن بیشتر از یک ب ام و ۳۲۰i تولید خواهد کرد.

طبیعتا اگر کشور یا شهری به دیگر اشکال تولید برق که آلایندگی کمتری دارند متکی باشد، این آمار فرق خواهد کرد.

بوریج در گزارشی اعلام کرد: استفاده از خوددروهای الکتریکی فقط در کشورهایی منطقی است که تولید کربن آنها برای تولید برق پایین است. در هنگ کنگ و به ویژه در چین خودروهای برقی بیشتر باعث افزایش آلودگی هوا خواهند شد تا کاهش آن.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا