کاهش ۹ درصدی ترافیک پستی در سال ۹۴

موبنا، لیلا محمدنظامی – حسین مهری طی نشست خبری صبح امروز با تشریح عملکرد شبکه پستی در سال ۹۴ اظهار داشت:در سال‌های گذشته ترافیک پستی غیرشفاف نیز اعلام می‌شد که مواردی از جمله تمبر، برش قبض، قبض چاپ شده، یک ترافیک به حساب می‌آمد. مهری گفت: ترافیک پستی از نظر حجم و وزن افزایش یافته …

موبنا، لیلا محمدنظامی – حسین مهری طی نشست خبری صبح امروز با تشریح عملکرد شبکه پستی در سال ۹۴ اظهار داشت:در سال‌های گذشته ترافیک پستی غیرشفاف نیز اعلام می‌شد که مواردی از جمله تمبر، برش قبض، قبض چاپ شده، یک ترافیک به حساب می‌آمد.
مهری گفت: ترافیک پستی از نظر حجم و وزن افزایش یافته و برای مثال در سال گذشته به ۱۳۰۰ کامیون اضافه نیاز پیدا کردیم اما آمار ترافیک پستی به دلایلی که گفته شد، روی کاغذ کاهش یافته است.
مدیرعامل شرکت پست گفت: با مصوبه مجلس که هفته آینده به تائید شورای نگهبان می‌رسد، شرکت پست به شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران تغییر پیدا می‌کند و برای همیشه در بدنه دولت باقی می‌ماند و در کنار آن یک تا ۳ اپراتور خصوصی پست راه‌اندازی می‌شوند.
حسین مهری طی نشست خبری صبح امروز با تشریح عملکرد شبکه پستی در سال ۹۴ اظهار داشت: در سال گذشته سرانه محصولات پستی ۸ مرسوله بوده که این رقم در برنامه پنجم ۲۳ مرسوله هدف‌گذاری شده است.
وی گفت: متوسط سرانه مرسولات در دنیا نیز از سال ۲۰۰۰ به بعد کاهش یافته که این امر ناشی از الکترونیکی شدن امور نیز بوده است اما در مجموع اکنون با کاهش پست‌ نامه‌ها روند به سمت افزایش مرسولات در حال تغییر است، در شاخص پست دنیا در حال حاضر طبق سرانه محاسبه نمی‌شود.
مهری در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره تعیین تکلیف شرکت پست اظهارداشت: اساسنامه شرکت پست پس از طرح در صحن علنی مجلس مصداق ماده ۸۵ شناخته شد تا در کمیسیون مربوطه تصمیم‌گیری شود.
وی ادامه داد: طبق این تصمیم، شرکت پست به شرکت ملی پست جمهوری اسلامی تبدیل می‌شود و یک تا ۳ اپراتور خصوصی پست در کنار آن فعال خواهند شد.
وی ادامه داد: طبق اساسنامه شرکت ملی پست نیز مقرر شده ظرف یک‌سال یک اپراتور خصوصی پست راه‌اندازی شود.
مهری گفت: برای پیگیری امور پستی معاونت امور پستی در رگولاتوری ایجاد می‌شود تا کنترل و تنظیم بازار پستی را در دست بگیرد.
مهری درباره تاثیر احتمالی برجام بر مراودات بین‌المللی شرکت پست، گفت: با توجه به تجارت الکترونیک پس از برجام، مراودات وارده و صادره در بخش بین‌الملل افزایش خواهد یافت و برای مثال پیش از این در مواردی لازم بود که به دلیل عدم موازنه وارده و صادره به برخی کشورها پول بدهیم یا از برخی کشورها پول بگیریم که امکان‌پذیر نبود اما از این پس انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین پیش از این تنها با هواپیمای لوفتانزا برای حمل محصولات قرار داشتیم و اکنون با هواپیمای امارات، ماهان و ایران ایر نیز همکاری می‌کنیم و قرارداد با ترکیش ایر نیز در حال نهایی شدن است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا