یمنی‌ها پایتخت القاعده را گرفتند

موبنا -به گزارش شبکه خبری العربیه، شهر المکلا مرکز استان حضرموت و بندر آن در جنوب یمن یکی از استراتژیک‌ترین منابع درآمدی برای جریان‌های تروریستی به ویژه القاعده بود که نیروهای یمنی تحت امر منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن با پشتیبانی هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان توانستند روز دوشنبه آن را به کنترل خود …

موبنا -به گزارش شبکه خبری العربیه، شهر المکلا مرکز استان حضرموت و بندر آن در جنوب یمن یکی از استراتژیک‌ترین منابع درآمدی برای جریان‌های تروریستی به ویژه القاعده بود که نیروهای یمنی تحت امر منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن با پشتیبانی هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان توانستند روز دوشنبه آن را به کنترل خود درآورند.

فرج سالمین البحسنی، فرمانده منطقه دوم نظامی ارتش یمن در یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر المکلا ساعاتی پس از بازپس‌گیری این شهر از القاعده، اعلام کرد که تمامی نواحی شهر و بخش ساحلی استان حضرموت به طور کامل از لوث وجود القاعده پاکسازی شده است.

وی همچنین منع آمد و شد شبانه در شهر المکلا اعلام و تاکید کرد: این ممنوعیت از ساعت ۶ عصر تا پنج صبح و به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت.

به گفته این مسئول یمنی ممنوعیت آمد و شد وسایل نقلیه موتوری و همچنین آمد و شد شبانه به منظور ممانعت از هرگونه اقدام انتقام جویانه از سوی القاعده است.

المکلا که شامگاه دوشنبه به دست نیروهای یمنی افتاد دارای مهمترین پایگاه‌های حیاتی نظامی و اقتصادی برای القاعده بود و شاهراه اصلی تامین پول برای این گروه محسوب می‌شود. گفته می‌شود القاعده روزانه دو میلیون دلار از عوارضی که بر ورود کالا و خروج آن از بندر المکلا وضع کرده بود، درآمد کسب می‌کرد.

القاعده با استفاده از این شهر توانسته بود چیزی شبیه به یک دولت مستقل در نواحی جنوبی یمن تشکیل دهد که از لحاظ اقتصادی کاملا مستقل و مقتدر عمل می‌کرد.

 منبع: ایسنا 

دکمه بازگشت به بالا