يك گروگان كانادايي در فيليپين به قتل رسيد

موبنا -به گزارش خبرگزاري فرانسه از اتاوا ، مقام هاي فيليپين اعلام كردند كه سر اين فرد خارجي را در يكي از جزاير دور افتاده پيدا كردند. «جاستين ترودو» نخست وزير كانادا نيز با تاييد خبر قتل «جان ريدزدل» به دست تروريست ها، خشم خود را از اين موضوع بيان و خاطرنشان كرد كه تلاش …

موبنا -به گزارش خبرگزاري فرانسه از اتاوا ، مقام هاي فيليپين اعلام كردند كه سر اين فرد خارجي را در يكي از جزاير دور افتاده پيدا كردند. «جاستين ترودو» نخست وزير كانادا نيز با تاييد خبر قتل «جان ريدزدل» به دست تروريست ها، خشم خود را از اين موضوع بيان و خاطرنشان كرد كه تلاش هايي در دست انجام است تا يك كانادايي ديگر كه همچنان در اسارت است آزاد شود.

اين تبعه كانادا از ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۵ (۳۰ شهريور ۹۴) در اسارت تروريست ها در فيليپين بود. تروريست ها در فيليپين همچنان يك كانادايي ديگر بعلاوه يك نروژي و يك فيليپيني را در اسارت دارند.

ريدزدل به همراه يك كانادايي ديگر به نام «رابرت هال» و همچنين يك نروژي به نام «كيارتان سكينگزتاد» و يك فيليپيني به نام «ماريتس فلور» هفت ماه پيش از قايقي در ساحل شهر «داوائو» در ۵۰۰ كيلومتري «جولو» ربوده شدند.

گروه تروريستي «ابوسياف» شش هفته بعد از آن با انتشار يك فيلم ويدئويي اين گروگانها را در يك جنگل نشان داد و تقاضاي يك ميليارد «پزو» (۲۱ ميليون دلار) براي آزادي هر كدام از سه گروگان خارجي كرد.

 منبع: ایرنا  

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا