شناسایی باندهای مافیای کودکان کار در تهران

موبنا -فرزاد هوشیار پارسیان در نشست «کار کودک، معضلات اجتماعی و اقتصادی» با بیان اینکه ۹۵ درصد کودکان کار در تهران دارای خانواده هستند، افزود: وضعیت ۵ درصد کودکان کار که هیچ خانواده ای ندارند بسیار وخیم است. وی ادامه داد: تاکنون ۳ هزار کودک کار از سوی مراکز حمایتی شهرداری پذیرفته شده اند که …

موبنا -فرزاد هوشیار پارسیان در نشست «کار کودک، معضلات اجتماعی و اقتصادی» با بیان اینکه ۹۵ درصد کودکان کار در تهران دارای خانواده هستند، افزود: وضعیت ۵ درصد کودکان کار که هیچ خانواده ای ندارند بسیار وخیم است.

وی ادامه داد: تاکنون ۳ هزار کودک کار از سوی مراکز حمایتی شهرداری پذیرفته شده اند که ۶۰ درصد آنها اتباع خارجی به ویژه کشورهای افغانستان و پاکستان هستند. این کودکان با مراجعه به مراکز حمایتی شهرداری از خدماتی همچون غذای گرم، پوشاک و خدمات سلامتی بهره مند می شوند.

رئیس سازمان رفاه شهرداری تهران از شناسایی و برخورد با باندهای مافیای کودکان کار در ۱۰ چهارراه اصلی تهران خبر داد و گفت: در بررسی های شهرداری در ۱۰ چهارراه اصلی تهران مشخص شد که باندهای مافیای کودکان کار نفوذ زیادی در این میان دارند به نوعی با ایجاد سرقفلی در چهارراه ها، دسترنج کودکان کار را تصاحب می کنند.

وی با تاکید بر برخورد با این باندهای کودکان کار افزود: شهرداری برای برخورد با این باندها، نیابت قضایی گرفته است.

هوشیار پارسیان با اشاره به حضور ۱۵ هزار کارتن خواب در تهران که ۱۰ درصد آنان را زنان تشکیل می دهند اضافه کرد: مقابله با آسیب های اجتماعی باید از کنترل حاکمیت خارج شود و به مردم و سازمان های مردم نهاد سپرده شود.

وی تاکید کرد: باید سمن ها را تقویت کنیم و نقش حاکمیتی را کنار بگذاریم البته عملکرد سمن ها باید شفاف باشد.

 منبع: مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا