سنا خواهان افزایش‌کمک کاخ‌سفید به رژیم‌اسرائیل

موبنا -به گزارش رویترز، اکثریت سناتورهای کنگره با امضای نامه ای از کاخ سفید خواستند کمک های نظامی خود را به رژیم صهیونیستی افزایش دهد. نمایندگان مجلس سنا کنگره آمریکا در این نامه خطاب به اوباما خواستار افزایش بودجه اختصاص داده شده به کمک های نظامی و حمایت آمریکا از این رژیم شدند. در حال …

موبنا -به گزارش رویترز، اکثریت سناتورهای کنگره با امضای نامه ای از کاخ سفید خواستند کمک های نظامی خود را به رژیم صهیونیستی افزایش دهد.

نمایندگان مجلس سنا کنگره آمریکا در این نامه خطاب به اوباما خواستار افزایش بودجه اختصاص داده شده به کمک های نظامی و حمایت آمریکا از این رژیم شدند. در حال حاضر آمریکا سالانه ۳ میلیارد دلار کمک نظامی به سرزمین های اشغالی ارسال می کند.

در این نامه که به امضای ۸۳ نفر از سناتورهای دو حزب جمهوری خواه و دموکرات رسید از دولت آمریکا خواسته شد نسبت به امنیت رژیم اسرائیل توجه بیشتری از خود نشان دهد. سناتورهای جمهوری خواه و دموکرات لیندسی گراهام و کریس کونز این نام را تهیه کرده بودند.

در میان امضاکنندگان نام تد کروز نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به چشم می خورد درحالی که برنی سندرز نامزد حزب دموکرات این نامه را امضا نکرده است.

در این نامه به جزئیات کمک‌های بیشتری که ایالات متحده می‌تواند به اسرائیل ارائه کند یا مبلغ سالانه پیشنهادی این کمک‌ها اشاره‌ای نشده است. پیش از این رژیم صهیونیستی خطاب به مقامات آمریکایی خواستار تمدید قرارداد امنیتی با این کشور شده بود. این قرارداد در سال ۲۰۱۸ منقضی می شود.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا