آی‌واچ‌ از آیفون مستقل می‌شود

موبنا -به گزارش تک‌ریدر، اپل قصد دارد ساعت خود را به وسیله‌ای مستقل تبدیل کند، بدین ترتیب که بدون اتصال به آیفون قادر به اجرای عملکرد باشد. اپل در یادداشتی به توسعه‌دهندگان، می‌گوید: تمامی اپلیکیشن‌های مجهز به سیستم عامل جدید watchOS که در اپ استور قرار می‌گیرند باید برنامه‌های بومی ساخته شده با watchOS 2 …

موبنا -به گزارش تک‌ریدر، اپل قصد دارد ساعت خود را به وسیله‌ای مستقل تبدیل کند، بدین ترتیب که بدون اتصال به آیفون قادر به اجرای عملکرد باشد.

اپل در یادداشتی به توسعه‌دهندگان، می‌گوید: تمامی اپلیکیشن‌های مجهز به سیستم عامل جدید watchOS که در اپ استور قرار می‌گیرند باید برنامه‌های بومی ساخته شده با watchOS 2 SDK یا بالاتر باشد. این بدان معناست که این اپلیکیشن‌ها باید قادر باشند به تنهایی ساعت‌ها را راه بیندازند.

این موضوع شاید برای کسانی که توسعه‌دهنده محصولات اپل نیستند معنای زیادی نداشته باشد، اما نشانه استقلال بیشتری برای این دستگاه است و بدین معناست که نسخه‌های بعدی این ساعت، حتی می‌توانند مستقل‌تر باشند.

نرم‌افزارهای watchOS 2 سپتامبر گذشته آپدیت شدند و این موضوع به ساعت اپل این قابلیت را داد که به تنهایی به وای‌-فای متصل شود و نرم‌افزار (Software Development Kit) را برای سازوکار اپلیکیشن‌های بومی ارائه داد که به آیفون وابسته نبودند.

در حال حاضر اپلیکیشن‌ها باید آپدیت شده تا از شرایط جدیدی که در فروشگاه اینترنتی اپل (اپ استور) وجود دارد بهره‌مند شوند.

در آینده‌ای نه چندان دور ممکن است شاهد این باشید که بتوانید ساعت اپل را جایگزین آیفون کنید به جای اینکه از آن در کنار آیفون استفاده کنید.

برای اینکه این موضوع محقق شود، اپل باید قدرت و حافظه بیشتری را به این دستگاه خود بیفزاید. شایع است که نسخه دوم ساعت اپل (Apple Watch 2) که در رویداد سالانه WWDC در ماه ژوئن رونمایی می‌شود، باریک‌تر خواهد بود و مشخصات داخلی جدید را دریافت خواهد کرد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا