اپل نمونه اولیه خودروی الکتریکی خود را می‌سازد

موبنا -برکسی پوشیده نیست که اپل در حال کار روی پروژه‌ی تولید خودروی الکتریکی است. یکی از روشن‌ترین فاکتورهایی که همه‌ی کارشناسان و تحلیل‌گران در حوزه‌ی فناوری را به این نتیجه سوق داده، استخدام‌هایی است که تسلا در سال‌های اخیر در حوزه‌ی خودروسازی برای جذب متخصصان این حوزه انجام داده است. از جمله‌ استخدام‌های اخیر …

موبنا -برکسی پوشیده نیست که اپل در حال کار روی پروژه‌ی تولید خودروی الکتریکی است. یکی از روشن‌ترین فاکتورهایی که همه‌ی کارشناسان و تحلیل‌گران در حوزه‌ی فناوری را به این نتیجه سوق داده، استخدام‌هایی است که تسلا در سال‌های اخیر در حوزه‌ی خودروسازی برای جذب متخصصان این حوزه انجام داده است.

از جمله‌ استخدام‌های اخیر اپل می‌توان به دیوید ماسیوکویچ اشاره کرد که در ماه جاری میلادی از تسلا به اپل خواهد پیوست. ماسیوکویچ به عنوان یک سازنده‌ی مدل وارد Product Realization اپل می‌شود. آزمایشکاه مورد نظر مکانی است که اغلب محصولات اپل در آن طراحی شده‌اند.

ماسیوکویچ شخصیتی است که کمپانی تسلا را در ماه مارس میلادی بصورت رسمی ترک کرده و در آوریل به اپل پیوست. وی در تسلا عنوان شغلی برنامه‌ریز ارشد CNC و نمونه‌ساز سخت افزار در تیم تحقیق و توسعه بود. براساس اطلاعات ارائه شده وی با استفاده از نرم‌افزار‌هایی نظیر CATIA v5 و Openmind HyoerMILL به طراحی شاسی و کامپوننت‌های مورد نیاز در خودرو می‌پرداخته است.

ماسیوکویچ زمان ترک اپل، با انتشار پستی در فیس‌بوک‌اش به این موضوع اشاره کرد که اپل با دلایل متعدد وی را متقاعد کرده تا برای این کمپانی مشغول به کار شود.

یکی دیگر از افرادی که اخیرا پیوستن وی به کمپانی اپل فاش شده، کوین هاروی، از آندرتی اتواسپورت است. وی در ماه آگوست سال گذشته‌ی میلادی وارد اپل شده و شغل خود را به عنوان مدیر ارشد کارگاه CNC در این کمپانی رها کرده است.

با توجه به استخدام‌های اخیر انجام شده توسط اپل، به نظر می‌رسد این کمپانی در حال ساخت نمونه‌های اولیه قطعاتی است که احتمالا به منظور توسعه‌ی اولین نمونه از خودروی اپل، مورد استفاده قرار خواهد گرفت. آزمایشگاه Product Realization در سال‌های اخیر محل تولید بسیاری از محصولات اپل بوده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به مک‌های جدید، گجت‌های مبتنی بر iOS‌ و سایر محصولات معرفی شده توسط اپل اشاره کرد. در این آزمایشگاه مهندسان، سازندگان مدل و مکانیک‌ها به همراه طراحان گرد هم آمده‌اند و نمونه‌های اولیه محصولات اپل را تولید می‌کنند.

در ابتدای هفته‌ی گذشته نیز اخباری منتشر شد که نشان از استخدام کریس پوریت، قائم مقام تسلا و مهندس ارشد اَستون مارتین داشت. اپل پیش از این استیو زادسکی را به عنوان مسئول پروژه‌ی خودروی خود انتخاب کرده بود، اما پس از ترک کمپانی توسط این شخصیت، اپل شخص دیگری را جایگزین وی کرده است.

هنوز مشخص نیست که چه زمانی اپل از محصول خود رونمایی خواهد کرد، اما شنیده‌ها حکایت از انتخاب سال ۲۰۲۰ به عنوان مقصد زمانی برای رونمایی از اولین خودروی اپل دارند. البته وال استریت ژورنال با انتشار گزارشی اعلام کرده که با توجه به سه برابر شدن تعداد افرادی که در تیم خودرو کار می‌کنند، احتمال رونمایی از خودرو در سال ۲۰۱۹ نیز وجود دارد.

اطلاعات موجود نشان از این دارند که اپل ساختمانی جداگانه را نیز برای پیشبرد طرح‌های خود در حوزه‌ی خودروسازی انتخاب کرده است. همچنین باید به احتمال همکاری این کمپانی با خودروساز اتریشی ماگنا نیز اشاره کرد که به نظر می‌رسد اپل پس از به بن بست رسیدن مذاکراتش با دایملر و بی ام و به سراغ آن‌ رفته است.

 منبع: زومیت | نویسنده: حسین خلیلی صفا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا