بررسی طرح گشت نامحسوس در شورای امنیت

موبنا -حسینعلی امیری درباره اعلام نظر وزارت کشور درخصوص بحث گشت نامحسوس نیروی انتظامی و واکنش هایی که در محافل سیاسی و اجتماعی داشته است اظهار کرد: در ایجاد امنیت اجتماعی و اخلاقی تردیدی وجود ندارد اما مهم این است که این اقدام باید براساس موازین قانونی و شرعی صورت گیرد. وی ایجاد امنیت اخلاقی …

موبنا -حسینعلی امیری درباره اعلام نظر وزارت کشور درخصوص بحث گشت نامحسوس نیروی انتظامی و واکنش هایی که در محافل سیاسی و اجتماعی داشته است اظهار کرد: در ایجاد امنیت اجتماعی و اخلاقی تردیدی وجود ندارد اما مهم این است که این اقدام باید براساس موازین قانونی و شرعی صورت گیرد.

وی ایجاد امنیت اخلاقی و اجتماعی را یک موضوع فراسازمانی اعلام کرد که به دستگاه های مختلفی مربوط می شود.

امیری گفت: برای اجرای این طرح همکاری بخش های زیادی مورد نیاز است.
سخنگوی وزارت کشور افزود: بعد از آن که وزارت کشور در جریان موضوع گشت نامحسوس قرار گرفت ، آن را از طریق نیروی انتظامی پیگیری کرد. با توجه به این که این موضوع واکنش هایی را در جامعه به دنبال داشته است و برای وزارت کشور نیز اثربخشی این گونه طرح ها با لحاظ دغدغه های مردم و جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی امری مهم است، قرار بر این شد تا طرح مذکور به دو نهاد شورای امنیت کشور و شورای اجتماعی کشور برای بررسی ارجاع شود.

امیری با بیان این که دو نهاد مذکور از جمله نهادهایی هستند که از دستگاه های مختلف و ذیربط در آن عضویت دارند گفت: مقرر شد تا این طرح در این دو نهاد مطرح، بررسی و کارشناسی شود و با لحاظ اثربخشی مثبت و ملاحظه دغدغه های مردم بررسی نهایی صورت گرفته و سپس تصمیم گیری و آن گاه اجرا گردد.

سخنگوی وزارت کشور در پایان با بیان این که ایجاد حق و تکلیف مستلزم تقوین است گفت: با آیین نامه و بخشنامه نمی شود حق و تکلیف ایجاد کرد ؛ بنابراین ، این گونه طرح ها باید در مراجع مربوطه مانند دو نهاد یاد شده مورد بررسی و کارشناسی قرار گیرد.

 منبع: ایرنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا