کمک‌های گوگل به سازمان‌های حامی معلولین

موبنا -بنا به اعلام گوگل، از هر هفت نفر در جهان یک نفر دارای معلولیت است و با ناتوانی‌هایی جسمی دست و پنجه نرم می‌کند. به گزارش سی‌ان‌ان، به طور مثال مدرسه نابینایان پرکینز در آمریکا، برای ساخت یک اپلیکیشن مسیریاب، ۷۵۰ هزار دلار کمک از گوگل دریافت کرده است. این نخستین مدرسه نابینایان در …

موبنا -بنا به اعلام گوگل، از هر هفت نفر در جهان یک نفر دارای معلولیت است و با ناتوانی‌هایی جسمی دست و پنجه نرم می‌کند. به گزارش سی‌ان‌ان، به طور مثال مدرسه نابینایان پرکینز در آمریکا، برای ساخت یک اپلیکیشن مسیریاب، ۷۵۰ هزار دلار کمک از گوگل دریافت کرده است.

این نخستین مدرسه نابینایان در آمریکاست که از یک اپلیکیشن تلفن همراه برای مسیریابی استفاده می‌کند. این برنامه جزئیاتی که در برنامه‌های عادی GPS وجود ندارد از قبیل ایستگاه‌های اتوبوس و درهای ورودی آنها را به نقشه خیابان‌ها می‌افزاید.

هر چند برنامه مزبور در مراحل اولیه قرار دارد ولی انتظار می‌رود‌ در سال آینده نسخه نهایی آن آماده و عرضه شود. از دیگر کمک‌های صورت گرفته در این زمینه می‌توان به کمک ۴۰۰ هزار دلاری بنیاد گوگل به Ezer Mizion و Click۲Speak اشاره کرد.

این دو مرکز در حال کار بر تولید نوعی صفحه کلید هستند که ناتوانان حرکتی به وسیله آن می‌توانند بدون استفاده از دست تایپ کنند. این صفحه کلید از نوع مجازی بوده و بر روی صفحه رایانه نمایش می‌یابد. گوگل علاوه بر ارائه کمک‌های مالی به چنین سازمان‌هایی، آنها را با کارشناسان خود مرتبط می‌کند تا برای تولید محصولات نهایی از آنها مشورت بگیرند.

 منبع: همکاران سیستم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا