نسخه موبایلی Chrome ماهی یک میلیارد کاربر فعال دارد

موبنا -به گزارش وبسایت Zdnet، گوگل خبر مربوط به ثبت رکورد یک میلیون کاربر ماهانه فعال برای نسخه موبایلی Chrome را با انتشار یک اینفوگرافیک و هم‌زمان با عرضه نسخه پنجاهم این مرورگر اینترنتی منتشر کرد. این خبر مدت کوتاهی پس از آن منتشر شد که مرکز قانون‌گذار رقابتی اروپا به صورت رسمی گوگل را …

موبنا -به گزارش وبسایت Zdnet، گوگل خبر مربوط به ثبت رکورد یک میلیون کاربر ماهانه فعال برای نسخه موبایلی Chrome را با انتشار یک اینفوگرافیک و هم‌زمان با عرضه نسخه پنجاهم این مرورگر اینترنتی منتشر کرد. این خبر مدت کوتاهی پس از آن منتشر شد که مرکز قانون‌گذار رقابتی اروپا به صورت رسمی گوگل را متهم کرد که شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند اندرویدی را مجبور می‌کند تا مرورگر Chrome و جست‌وجوگر گوگل را به صورت پیش‌فرض روی همه محصولات خود نصب کنند.

هم‌اکنون از زمان عرضه نسخه رایانه‌ای مرورگر اینترنتی Chrome حدود هشت سال می‌گذرد. شرکت گوگل هفته گذشته نسخه Chrome ۵۰ را برای سیستم‌های عامل ویندوز، مک و لینوکس عرضه کرد و به‌روزرسانی Chrome برای سیستم‌عامل موبایلی iOS و عرضه نسخه ۵۰ آن روز گذشته صورت گرفت.

شرکت گوگل سال ۲۰۱۲ میلادی نسخه ویژه Chrome مخصوص سیستم عامل اندروید را از حالت بتا خارج کرد و از آن زمان به مرورگر پیش‌فرض در تمام دستگاه‌های موبایلی مبتنی بر اندروید تبدیل شد. این شرکت همچنین در سال ۲۰۱۲ نسخه ویژه Chrome برای iOS را هم عرضه کرد. هر دو نسخه موبایلی و رایانه‌ای کمک کردند تا در می گذشته رکورد یک میلیارد کاربر ماهانه فعال برای Chrome ثبت شود.

 منبع: همکاران سیستم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا