توصیه رئیس شورای اروپا به اردوغان

موبنا -به گزارش خبرگزاری رویترز، رییس شورای اروپا در سفرش به ترکیه در حاشیه بازدید از کمپ پناهجویان در غازی‌آنتپ گفت: مساله آزادی رسانه اولین محور در مذاکرات با رهبران ترکیه بوده است. وی با اشاره به دوره حبس خود در دهه ۱۹۸۰ به دلیل مخالفت با دولت کمونیست لهستان اعلام کرد، اردوغان نیز در …

موبنا -به گزارش خبرگزاری رویترز، رییس شورای اروپا در سفرش به ترکیه در حاشیه بازدید از کمپ پناهجویان در غازی‌آنتپ گفت: مساله آزادی رسانه اولین محور در مذاکرات با رهبران ترکیه بوده است.

وی با اشاره به دوره حبس خود در دهه ۱۹۸۰ به دلیل مخالفت با دولت کمونیست لهستان اعلام کرد، اردوغان نیز در سال ۱۹۹۹ به دلیل انتقاد از دولتمردان وقت ترکیه به زندان افتاده است.

وی اضافه کرد: سی سال پیش، من به دلیل انتقاد از دولت کشورم به زندان افتادم. دوست خوب من، اردوغان نیز ۱۵ سال بعد از این اتفاق، تجربه مشابهی را داشت.

تاسک افزود: به عنوان یک سیاستمدار، من یاد گرفتم و قبول کردم که در برابر انتقادات پوست کلفت باشم. من انتظاری ندارم که رسانه‌ها با توجه ویژه‌ای با من رفتار کنند و مخالفان ساکت شوند. خط میان انتقاد و توهین و تحقیر بسیار باریک و مرتبط با یکدیگر است.

رفتارهای اردوغان در برابر انتقادات، یکی از موانع اصلی در پیشرفت توافق پناهجویان میان ترکیه و اتحادیه اروپا است.

وزیر دادگستری ترکیه ماه گذشته اعلام کرد: از زمان بر سر کار آمدن رجب طیب اردوغان به عنوان رییس جمهور، دادستانی ترکیه بیش از ۱۸۰۰ پرونده علیه کسانیکه به اردوغان توهین کرده‌اند، تشکیل داده است.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا