تصمیمات جدید برای نجات دریاچه ارومیه

موبنا -سیدمرتضی موسوی با تاکید بر اینکه شورای هماهنگی مدیریت منابع آب حوضه آبریز “زرینه‌رود” تشکیل شد گفت: حوضه زرینه‌رود نقش بسزایی در تأمین آب دریاچه ارومیه برعهده دارد و در این راستا هماهنگی و جلب مشارکت همگانی در راستای احیای دریاچه از اهمیت بالایی برخوردار است. مدیرکل دفتر مدیریت به هم پیوسته منابع آب …

موبنا -سیدمرتضی موسوی با تاکید بر اینکه شورای هماهنگی مدیریت منابع آب حوضه آبریز “زرینه‌رود” تشکیل شد گفت: حوضه زرینه‌رود نقش بسزایی در تأمین آب دریاچه ارومیه برعهده دارد و در این راستا هماهنگی و جلب مشارکت همگانی در راستای احیای دریاچه از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل دفتر مدیریت به هم پیوسته منابع آب حوضه دریای خزر و دریاچه ارومیه با اشاره به مؤلفه‌های معیشت، درآمد و زیست محیطی در اقتصاد آب افزود: حفظ تعادل بین این سه مؤلفه از اهمیت بسزایی برخوردار است و آسیب دیدگی هریک از این مؤلفه‌ها دیگر اضلاع این مثلث را نیز در بر می‌گیرد؛ به طوری که اگر نیاز زیست محیطی دریاچه ارومیه به هم بخورد آوارگان زیست محیطی را به دنبال خواهد داشت و همینطور اگر به اقتصاد و معیشت کشاورزان منطقه توجه کافی نشود تبعات اجتماعی جبران ناپذیر به وجود خواهد آمد.

موسوی گفت: در راستای احیای دریاچه قصد بر این است که با مدیریت مصرف حقوق حق آبه آب بران تأمین شده و با اصلاح الگوی مصرف بدون آسیب به جوامع محلی و با صرفه جویی ۸ درصدی در سال، حق آبه دریاچه تأمین شود.

وی با اشاره به برخی از اقدامات ستاد احیای دریاچه ارومیه از جمله رهاسازی آب از سدهای استان و توقف کلیه پروژه‌های سدهای مطالعاتی و اجرایی استان‌های حوضه دریاچه ارومیه افزود: با تشکیل ستاد احیای دریاچه ارومیه و تشکیل جلسات متعدد کارشناسی مصوبات عدیده این ستاد در بین دستگاه‌های اجرایی سه حوزه آذربایجان غربی وشرقی و کردستان توزیع و جهت اجرا ابلاغ شد.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا