تکذیب تاسیس ایرلاین توسط کانادا در ایران

موبنا – به گزارش رویترز، شرکت هواپیماسازی بمباردیر روز یکشنبه اعلام کرد، گزارش ها در این باره که این شرکت کانادایی مشغول ایجاد یک شرکت هوایی در ایران است، غیر دقیق است. این شرکت در عین حال تایید کرد که در حال گفت وگو برای فروش تولیدات خود به ایران است و رئیس اجرایی آن …

موبنا – به گزارش رویترز، شرکت هواپیماسازی بمباردیر روز یکشنبه اعلام کرد، گزارش ها در این باره که این شرکت کانادایی مشغول ایجاد یک شرکت هوایی در ایران است، غیر دقیق است.

این شرکت در عین حال تایید کرد که در حال گفت وگو برای فروش تولیدات خود به ایران است و رئیس اجرایی آن برای توسعه تجارت به تهران سفر کرده است.

پیر بدوئین، رئیس اجرایی شرکت بمباردیر هفته گذشته در راس هیئتی متشکل از مدیران بخش هوایی و ریلی به ایران سفر کرد، اما ماریانلا دی لا باررا، سخنگوی شرکت روز یکشنبه گفت، هنوز هیچ قراردادی در زمینه فروش محصولات بمباردیر به مشتریان ایرانی منعقد نشده است.

برخی رسانه ها روز شنبه گزارش داده بودند که شرکت بمباردیر یادداشت تفاهمی را با مقامات منطقه آزاد قشم برای ایجاد یک شرکت ایرلاین منعقد کرده است.

بلومبرگ روز یکشنبه به نقل از منابعی که نامشان فاش نشد نوشت که مقامات منطقه آزاد قشم امیدوارند بتوانند در طی ۲ ماه آینده قرارداد با شرکت بمباردیر در خصوص پروژه ایجاد ایرلاین در این جزیره را نهایی کنند.

دی لا باررا گفت، بمباردیر برنامه ای برای ایجاد و اداره یک ایرلاین جدید ندارد، اما وی نمی تواند به صورت مشخص بگوید که آیا این شرکت کانادایی در حال گفت و گو برای فروش هواپیما به یک شرکت نوبنیان ایرانی است یا نه.

وی گفت، گفت وگوهای شرکت در ایران رو به پیشرفت است.

«ما در حال پیشرفت در گفت و گوها هستیم… ما به صورت منظم (با مقامات ایرانی) دیدار داریم.»

جت مسافربری جدید سی سریز شرکت بمباردیر کانادا سال ها از برنامه خود عقب افتاده و در مقایسه با رقبای دیگرش، تاکنون سفارشات نسبتا کمی را دریافت کرده است.

کانادا در ماه فوریه اعلام کرد که برخی از تحریم ها علیه ایران را لغو می کند تا به شرکت بمباردیر اجازه دهد با دیگر شرکت های هواپیماسازی نظیر بوئینگ و ایرباس رقابت نماید.

 منبع: تسنیم 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا