جورج اورول، محبوب‌ترین نویسنده ملی انگلیس شد

موبنا -به گزارش ایندیپندنت، فهرست رمان‌ها و نویسندگان ادبی مورد علاقه دانش‌آموزان انگلیسی نشان می‌دهد که بعد از رمان «قلعه حیوانات» نوشته جورج اورول که در صدر آثار محبوب و ملی انگلیسی‌ها قرار گرفته نمایشنامه‌های جاودان شکسپیر در جایگاه ششم و هفتم این فهرست جای گرفته‌اند. علاوه‌بر این رمان «آرزوهای بزرگ» چارلز دیکنز و سالار …

موبنا -به گزارش ایندیپندنت، فهرست رمان‌ها و نویسندگان ادبی مورد علاقه دانش‌آموزان انگلیسی نشان می‌دهد که بعد از رمان «قلعه حیوانات» نوشته جورج اورول که در صدر آثار محبوب و ملی انگلیسی‌ها قرار گرفته نمایشنامه‌های جاودان شکسپیر در جایگاه ششم و هفتم این فهرست جای گرفته‌اند.

علاوه‌بر این رمان «آرزوهای بزرگ» چارلز دیکنز و سالار مگس‌ها به قلم ویلیام گلدینگ به عنوان آثار محبوب ملی دانش آموزان انتخاب شده است.

588889_813

این نظرسنجی که از دانش آموزان کلاس ادبیات در مدارس سراسر انگلیس صورت گرفته نشان می‌دهد که آنها برای مطالعه قلعه حیوانات با شور و اشتیاق بیشتری در کلاس درس حاضر شده‌اند.

نوشته های مشابه

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که همچنان آثار ادبی به ویژه رمان‌های کلاسیک در مقایسه با آثار مدرن جذابیت بیشتری برای دانش آموزان داشته است.

قلعه حیوانات با کسب ۲۷ درصد آراء در این نظرسنجی در صدر فهرست قرار گرفته و بعد از آن رمان آرزوهای بزرگ چارلز دیکنز که با اقتباس از آن فیلم‌های سینمایی و انیمیشن زیادی ساخته شده با کسب ۲۰ درصد آرا در ردیف دوم این فهرست جای گرفته است.

رمان ویلیام گلدینگ نیز با عنوان «سالار مگس» نیز در رده سوم این فهرست قرار گرفته و از جمله آثار مورد علاقه انگلیسی ها معرفی شده است.

و اما در این فهرست علاوه بر رمان‌های ذکر شده به رمان های «کشتن مرغ مقلد» هارپر لی و «بلندی‌های بادگیر» امیلی برونته نیز اشاره شده است.

با وجود آنکه این نظرسنجی در روزهای نزدیک به برگزاری چهارصدمین بزرگداشت ویلیام شکسپیر نویسنده و شاعر انگلیسی برگزار شده این موضوع باعث نشده تا نام شکسپیر در رتبه‌های اول تا سوم این فهرست جای بگیرد. با این وجود نمایشنامه «مکبث» و «رویای نیمه شب تابستان» به قلم ویلیام شکسپیر به ترتیب در جایگاه ششم و هفتم این فهرست قرار گرفتند.

رمان‌های «ناطور دشت»، «گتسبی بزرگ» و «دراکولا» نیز از دیگر آثار نویسندگان انگلیسی است که در فهرست آثار ملی مورد علاقه دانش آموزان انگلیسی معرفی شده است.

 منبع: مهر

دکمه بازگشت به بالا