تشدید قرار شوهر شکنجه‌گر «اعظم»

موبنا -در چند روز گذشته با تأیید مدارک پزشکی قانونی، موضوع وثیقه ۲۰ میلیون تومانی برای آزادی شوهر اعظم نیز از بین رفت.بنابراین گزارش، ساعت ۱۶:۱۵ نوزدهم فروردین ماه سال جاری گزارش اسارت و شکنجه یک زن و دو دختر ۵ و ۸ ساله‌اش در خیابان طاهری منطقه خواجه ربیع به پلیس گزارش شد. مأموران …

موبنا -در چند روز گذشته با تأیید مدارک پزشکی قانونی، موضوع وثیقه ۲۰ میلیون تومانی برای آزادی شوهر اعظم نیز از بین رفت.بنابراین گزارش، ساعت ۱۶:۱۵ نوزدهم فروردین ماه سال جاری گزارش اسارت و شکنجه یک زن و دو دختر ۵ و ۸ ساله‌اش در خیابان طاهری منطقه خواجه ربیع به پلیس گزارش شد. مأموران با حضور در محل با اجازه قاضی موحدی راد معاون دادستان مشهد وارد خانه شدند. پیکرهای نیمه‌جان اعظم ۳۰ ساله و هدیه و‌هانیه ۵ و ۸ ساله را پیدا کردند که از شدت سوختگی و شکنجه در شرایط وخیمی بودند. این زن در اظهارات تکان‌دهنده‌اش مدعی شد محمد شوهر ۳۰ ساله‌اش، او و دخترانش را از ۲۱ روز پیش در خانه حبس کرده و علاوه بر گرسنگی و تشنگی آنها را با چاقو شکنجه داده و با قرار دادن در صندوق فلزی با روشن کردن آتش آنها را آزار داده است.این پدر و شوهر دیوانه که معتاد به شیشه بود پس از فرار از خانه در تحقیقات پلیس در منطقه «کال دروی» در حاشیه مشهد دستگیر و روانه زندان شد.

تشکیل تیم «سلامت» در پرونده «اعظم» و کودکانش
غلامحسین حقدادی معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی از تشکیل تیم تخصصی «سلامت» روان‌پزشکی و روان‌شناسی برای رسیدگی به وضعیت «اعظم و دخترانش» خبر داد.وی اظهار کرد: در این‌گونه موارد برای افراد آسیب‌دیده مددکار اختصاصی در نظر گرفته نمی‌شود، اما برای این مورد خاص یک تیم مشخص و تخصصی سلامت روانپزشکی و روانشناسی تشکیل شده تا بتوانند در بهبود وضعیت این افراد نقش مؤثری داشته باشند.

وی ادامه داد: در ابتدا و در زمان تحویل کودکان به بهزیستی، براساس سن‌شان در دو مرکز جداگانه نگهداری شدند اما به دلیل اینکه روانپزشک تشخیص داد که وضعیت آنان از نظر سلامت روانی در کنار هم بهتر می‌شود، در حال حاضر مادر و دخترانش در یک مرکز نگهداری کودکان ساکن هستند و دختران فعلاً شب‌ها در کنار مادر استراحت می‌کنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان با بیان اینکه بهزیستی طرف شکایت در این پرونده نیست، افزود: زنی که مورد آزار و شکنجه قرار گرفته در این خصوص شکایت کرده است، اما اقدام‌های بهزیستی جنبه حمایتی دارد؛ این سازمان در چنین مواقعی اقدام‌هایی نظیر دخالت در تعیین تکلیف وضعیت فرزندان و جلوگیری از وارد شدن آسیب‌های بیشتر به افراد را انجام می‌دهد.حقدادی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با وجود مددکاران بهزیستی امنیت این زن و دخترانش تأمین شده و در صورت نیاز، کودکان در مراکز بهزیستی نگهداری خواهند شد که البته این امر بستگی به نتیجه پرونده قضایی دارد.

 منبع: روزنامه ایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا