رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی وارد اصفهان شد

موبنا -رئیس جمهوری آفریقای جنوبی در ادامه سفر خود به ایران یكشنبه شب با استقبال حمید چیت چیان وزیرنیرو و رسول زرگرپور استاندار اصفهان وارد فرودگاه این شهر شد. ‘ جاكوب زوما ‘ قرار است در جریان این سفر یك روزه از جاذبه های تاریخی این شهر گردشگری دیدن كند. جاكوب زوما رییس جمهوری آفریقای …

موبنا -رئیس جمهوری آفریقای جنوبی در ادامه سفر خود به ایران یكشنبه شب با استقبال حمید چیت چیان وزیرنیرو و رسول زرگرپور استاندار اصفهان وارد فرودگاه این شهر شد.

‘ جاكوب زوما ‘ قرار است در جریان این سفر یك روزه از جاذبه های تاریخی این شهر گردشگری دیدن كند.

جاكوب زوما رییس جمهوری آفریقای جنوبی بامداد یكشنبه در صدر یك هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی متشكل از جمعی از وزیران و فعالان اقتصادی این كشور وارد تهران شد.

وی درمجموعه سعدآباد بطور رسمی مورد استقبال قرار گرفت و در ادامه با رهبرمعظم انقلاب و دكتر حسن روحانی رئیس جمهوری دیدار كرد.

روز یكشنبه دراولین روز این سفر، هشت سند همكاری در زمینه های بازرگانی، صنعت، ایجاد كارگروه های مشترك سرمایه گذاری و همكاری دربخش كشاورزی بین جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی با حضور رییسان جمهوری دو كشور به امضا رسید.

امضای تفاهمنامه همكاری مدیریت منابع آبی؛ برنامه همكاری در زمینه فرهنگ و هنر و همكاری های بیمه ای دیگر اسنادی است كه بین دو كشور منعقد شد.

یادداشت تفاهم تبادل اطلاعات ملی مربوط به پولشویی و همكاری بین پژوهشگاه صنعت نفت ایران و پتروسای آفریقای جنوبی نیز دیگر اسناد امضا شده بین ایران و آفریقای جنوبی در حضور روسای جمهوری این دو كشور است.

سفر جاكوب زوما به تهران، نخستین سفر رییس جمهوری این كشور به جمهوری اسلامی ایران است، البته نلسون ماندلا رهبر مبارز و فقید این كشور قبل و بعد از دوران ریاست جمهوری خود به تهران سفر كرده بود.

 منبع: ایرنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا