کوتاه‌ترین نقش‌هایی که اسکاری شدند

موبنا – «آنتونی کوئین»، «آنتونی هاپکینز»، «بیاتریس استریت»، «جودی دنچ»، «نیکول کیدمن» و «دیوید نیون» از جمله نوادر بازیگری هستند که تاکنون توانسته‌اند با کوتاه‌ترین نقش‌های ممکن جایزه اسکار را به خانه ببرند. نام «بیاتریس استرایت» بازیگر آمریکایی به عنوان رکوردار کسب اسکار بازیگری با ایفای کوتاه‌ترین نقش ثبت شده است؛ وی در سال ۱۹۷۶ …

موبنا – «آنتونی کوئین»، «آنتونی هاپکینز»، «بیاتریس استریت»، «جودی دنچ»، «نیکول کیدمن» و «دیوید نیون» از جمله نوادر بازیگری هستند که تاکنون توانسته‌اند با کوتاه‌ترین نقش‌های ممکن جایزه اسکار را به خانه ببرند.

نام «بیاتریس استرایت» بازیگر آمریکایی به عنوان رکوردار کسب اسکار بازیگری با ایفای کوتاه‌ترین نقش ثبت شده است؛ وی در سال ۱۹۷۶ برای ۵ دقیقه و ۲ ثانیه بازی در فیلم «شبکه» موفق به کسب جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

وی که از سال ۱۹۳۹ تا ۱۹۹۱ به فعالیت سینمایی‌اش ادامه می‌داد در اواخر عمر دچار بیماری آلزایمر شد و در سال ۲۰۰۱ در لس‌آنجلس درگذشت.

«آنتونی هاپکینز» از جمله نوابغ بازیگری سینماست که برای بازی در فیلم مهیج و دلهره‌آور «سکوت بره‌ها» در نقش دکتر «هانیبال لکتر» توانست با حدود ۱۶ دقیقه‌ای که مقابل دوربین رفت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد را از آن خود کند. «هاپکینز» علاوه بر این، برای بازی در فیلم‌های «باقی‌مانده روز»، «نیکسون» و «آمیستاد» نامزد دریافت اسکار شده است.

اما بازیگران زنی که با نقش آفرینی گزیده اما درخشان اسکار بازیگر نقش اصلی زن را دریافت کرد، «پاتریشیا نیل» نام دارد که با ۲۱ دقیقه و ۵۰ ثانیه در سال ۱۹۶۳ برای فیلم «هاد» به این جایزه ارزشمند دست یافت.

«نیکول کیدمن» بازیگر استرالیایی هالیوود نیز در حالی در سال ۲۰۰۱ اسکار بازیگری نقش اصلی زن را دریافت کرد که این جایزه مهم سینمایی را برای بازی ۲۸ دقیقه‌ای در نقش «ویرجینیا ولف» در فیلم «مولن رژ» دریافت کرد.

«آنتونی کوئین» بازیگر نامدار هالیوودی نیز جایزه اسکار نقش مکمل مرد سال ۱۹۵۶ را برای بازی ۸ دقیقه‌ای در فیلم «شور زندگی» کسب کرد و «جودی دنچ» بازیگر انگلیسی نیز برای ۸ دقیقه بازی در فیلم «شکسپیر عاشق» در نقش «ملکه الیزابت» شایسته دریافت اسکار نقش مکمل زن شناخته شد.

نام «هرمیون بادلی» بازیگر انگلیسی که با ۲ دقیقه و ۱۹ ثانیه حضور در فیلم «اتاقی ر بالا» نامزد جایزه اسکار بازیگری شد نیز در میان رکورداران اسکار دیده می‌شود.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا