کانال تلگرامی شهید مطهری راه‌اندازی شد

موبنا -حسین کوچکیان عصر امروز در نشست خبری سالگرد شهادت آیت الله مرتضی مطهری با بیان اینکه با توجه به تأکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری بر استفاده از آثار استاد شهید مطهری هر ساله برنامه‌هایی با هماهنگی نهاد در موسسات و نهادهای مردمی، دولتی و غیردولتی برگزار می‌شود، اظهار کرد: امسال هم مطابق …

موبنا -حسین کوچکیان عصر امروز در نشست خبری سالگرد شهادت آیت الله مرتضی مطهری با بیان اینکه با توجه به تأکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری بر استفاده از آثار استاد شهید مطهری هر ساله برنامه‌هایی با هماهنگی نهاد در موسسات و نهادهای مردمی، دولتی و غیردولتی برگزار می‌شود، اظهار کرد: امسال هم مطابق هر سال این برنامه‌ها برای آشنایی مردم جامعه با کلام و آثار استاد مطهری برگزار می‌شود که در محورهای همایش، سخنرانی و خطابه برنامه‌هایی ارائه می‌گردد.

وی یادآور شد: برنامه‌های محتوایی هم بر اساس آثار شهید مطهری به صورت کلمات قصار و غیره برگزار می شود و برنامه‌های رسانه‌ای، دیداری و گفتاری از طریق صدا و سیما، نشریات و کانال‌های تلگرام در فضای مجازی به صورت گسترده فعالیت دارند. همچنین از بیلبوردها و بروشورها برای ترویج کلام ارزشمند استاد مطهری بهره می‌بریم.

دبیر ستاد سالگرد شهادت آیت‌الله مطهری عنوان کرد: در این ایام بیش از دو هزار دانشگاه در سطح کشور مراسم کرسی آزاداندیشی و نمایشگاه‌هایی را برگزار می‌کنند. همچنین در برخی از دانشگاه‌ها کمپین حمایت از آثار شهید مطهری برگزار می‌شود. دانشکده‌ی الهیات دانشگاه تهران برنامه‌ی ویژه‌ای در این ایام دارد همچنین در مدرسه عالی شهید مطهری نیز مراسم ویژه‌ای برگزار می‌شود. از دیگر برنامه‌های امسال برای گرامیداشت یاد و خاطره‌ استاد شهید برنامه‌ی زنگ سپاس از مقام معلم است که در مدارس کشور به صدا درمی‌آید همچنین برنامه تجدید پیمان با امام راحل و ویژه‌برنامه‌هایی در زادگاه استاد مطهری برگزار می‌شود.

کوچکیان‌فر تأکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون این موضوع در نمایشگاه کتاب نمایش کتب خارجی درباره‌ی آثار شهید مطهری را خواهد داشت البته هرسال خود بنیاد نیز غرفه‌هایی در نمایشگاه دارد. از دیگر برنامه‌های ما که با حضور شخصیت‌های حوزوی و دانشگاهی در شب شهادت شهید مطهری برگزار می شود برنامه‌ای در مسجد احمدیه نارمک با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری است که با همکاری سازمان تبلیغات و سازمان اوقاف این برنامه برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: سپاه پاسداران نیز کارگاه‌های مهارت آموزش زندگی را در ۱۵ محور و هشت برنامه کلان و همچنین ترویج کتابخوانی و وزارت دفاع نیز اعزام نیروها به نمایشگاه و تجهیز کتابخانه‌ها و مساجد و دعوت از یاران شهید مطهری را برنامه خود دارند.

وی گفت: از مهمترین برنامه‌های ما راه‌اندازی کانال تلگرامی شهید مطهری است و بنیاد علمی فرهنگی استاد مطهری سعی کرده فرآورده های فرهنگی را در زمینه آثار استاد مطهری تهیه کند و آن را در کانال تلگرام به نشانی @motahari_ir در اختیار عموم قرار دهد. همچنین هر ساله برنامه‌ی دیدار با علما و آیات عظام در قم را داریم که امسال هم درصدد هستیم که بتوانیم این دیدار را داشته باشیم. همچنین برای دیدار با مقام معظم رهبری برنامه‌هایی داریم که امیدواریم محقق شود.

دبیر ستاد سالگرد شهادت استاد مطهری یادآور شد: برنامه‌ی ما تنها برای شب و روز شهادت شهید مطهری یعنی ۱۲ اردیبهشت ماه است و سایر برنامه‌ها به فراخور دستگاه‌ها هرکدام در روزهای خاصی برنامه‌های خود را دارند بنابراین ما هفته‌ی خاصی را از یک تاریخ تا تاریخ دیگر مشخص نکرده‌ایم و ستاد به دلیل اینکه یک نهاد اجرایی نیست تنها به مشاوره و ارائه‌ی برنامه‌ها و هماهنگی دستگاه‌ها می‌پردازد.

وی ادامه داد: برای گرامیداشت یاد شهید مطهری شهرداری نیز تبلیغات محیطی زیادی داشته است و کتاب «گریز از ایمان، گریز از عمل» شهید مطهری در سرای اهل قلم نمایشگاه تهران رونمایی می‌شود. همچنین بیش از ۳۴۵ خانه و سرای محله برنامه‌هایی با محور شهید مطهری دارند. البته

با توجه به حجم آثار شهید مطهری این آثار به ۳۶ زبان ترجمه شده است و امیدواریم با رایزنی‌ها، فعالیت‌های بیشتری در این عرصه صورت بگیرد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا