شیائومی Max با تراشه‌ی اختصاصی Rifle روانه بازار می شود

موبنا -شیائومی در زمستان سال جاری میلادی گوشی‌های هوشمند متعددی را روانه‌ی بازار کرد که از جمله‌ی شاخص‌ترین این گوشی‌های هوشمند باید به می ۵ اشاره کرد. این گوشی‌هوشمند در جریان برگزاری کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلون رونمایی شد و از نظر مشخصات فنی می‌توان آن را هم‌رده با پرچمداران بازار قلمداد کرد. حال به نظر …

موبنا -شیائومی در زمستان سال جاری میلادی گوشی‌های هوشمند متعددی را روانه‌ی بازار کرد که از جمله‌ی شاخص‌ترین این گوشی‌های هوشمند باید به می ۵ اشاره کرد. این گوشی‌هوشمند در جریان برگزاری کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلون رونمایی شد و از نظر مشخصات فنی می‌توان آن را هم‌رده با پرچمداران بازار قلمداد کرد. حال به نظر می‌رسد می ۵ پایانی بر گوشی‌های هوشمندی نیست که این کمپانی برای عرضه‌ی آن‌ها به بازار برنامه‌ریزی کرده است؛ چراکه شنیده‌ها حکایت از این دارد که شیائومی گوشی هوشمند جدیدی را با عنوان Max روانه‌ی بازار خواهد کرد. شیائومی نیز با رای‌گیری از کاربرانش برای نام‌گذاری فبلت خود، به نوعی عرضه‌ی این محصول را در آینده‌ی نزدیک تایید کرده است.

اطلاعات ضد و نقیضی در مورد این گوشی هوشمند منتشر شده که برای مثال می‌توان به وجود یا عدم وجود کلید فیزیکی در پنل جلویی گوشی اشاره کرد. براساس تصویر رندر منتسب به این گوشی هوشمند، شیائومی می ۵ دارای کلید فیزیکی در پنل جلویی است؛ حال آنکه این موضوع در تصویر منتسب به شیائومی مکس تکذیب شده است. جالب‌ترین موردی که در مورد می ۵ شیائومی مطرح شده، استفاده از تراشه‌ی اختصاصی این کمپانی است. شایعات منتشر شده که برگرفته از انتشار پستی در شبکه‌ی اجتماعی Weibo‌ است، نشان از این دارد که شیائومی مکس از وجود تراشه‌ی اختصاصی موسوم به Rifle بهره می‌برد. براساس اطلاعات ارائه شده، این تراشه با همکاری Xiaomi و Datang توسعه یافته است. همچنین باید به استفاده اندروید ۶ و رابط کاربری MIUI 8‌ اشاره کرد.

از جمله‌ی سایر مشخصات فنی این گوشی هوشمند باید به نمایشگر ۶.۴ اینچی با رزولوشن QHD در کنار حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی اشاره کرد. برخی از اولین شایعات نشان از این داشتند که شیائومی این گوشی هوشمند را با بهره‌گیری از اسنپدراگون ۸۲۰ راهی بازار خواهد کرد. با توجه به استفاده از تراشه‌ی Rifle، به نظر می‌رسد باید شیائومی مکس را در رده‌ی گوشی‌های میان‌رده به حساب آوریم. قدرت پردازشی این تراشه را باید با تراشه‌ی ۸ هسته‌ای اسنپدراگون ۶۵۰ هم‌رده بدانیم.

 منبع: زومیت |نویسنده: حسین خلیلی صفا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا