گوگل سیستم عامل کروم را با طراحی متریال بروز می‌کند

موبنا – مرورگر و سیستم عامل کروم دچار تغییر و تحول در کاربرد‌های مختلف نخواهند شد و همه چیز به همان شکل قبل همچنان کار خود را انجام می‌دهد، اما طراحی بروز شده این مرورگر و سیستم عامل بسیار تمیزتر و زیباتر شده است. اکنون گوشه‌های پنجره‌ها تیزتر شده، رنگ‌ها واضح‌تر هستند، انیمیشن‌ها تغییر یافته …

موبنا – مرورگر و سیستم عامل کروم دچار تغییر و تحول در کاربرد‌های مختلف نخواهند شد و همه چیز به همان شکل قبل همچنان کار خود را انجام می‌دهد، اما طراحی بروز شده این مرورگر و سیستم عامل بسیار تمیزتر و زیباتر شده است. اکنون گوشه‌های پنجره‌ها تیزتر شده، رنگ‌ها واضح‌تر هستند، انیمیشن‌ها تغییر یافته و موارد دیگری به شکل و شمایل ظاهری این سیستم عامل اضافه شده است.

در کنار تغییرات ظاهری ایجاد شده، سیستم عامل کروم نیز حالا با طراحی تغییر یافته برای کروم بوک‌های مجهز به نمایشگر لمسی بروز شده است. برای اینکه از ظاهر مخصوص صفحه‌های لمسی استفاده کنید، Chrome OS حالا حالتی به نام “hybrid mode” دارد و به این معنی است که ظاهر رابط کاربری با تغییراتی برای صفحه لمسی بهینه می‌شوند. برای مثال پدینگ دور دکمه‌ها بیشتر می‌شود تا لمس آن‌ها راحت‌تر شود و البته تغییرات جزئی دیگر. کروم‌بوک‌های لمسی به صورت پیش‌فرض از این حالت استفاده می‌کنند، اما برای کاربران گزینه‌ای وجود دارد تا در صورت دلخواه آن را غیرفعال کنند.

chrome-os

در نهایت، تغییرات طراحی متریال به زودی به کروم مخصوص دسکتاپ هم وارد می‌شود. گابریل اعلام کرده است که «در حال کار روی فرآیند آن هستیم» اما هنوز هیچ تاریخ مشخص و رسمی اعلام نشده است. اما شما همین الان می‌توانید این طراحی را تجربه کنید. برای استفاده از آن در آدرس بار مرورگر خود به “about: flags” بروید و گزینه “Material design in the browser’s top chrome” را فعال کنید.

گابریل چندین نمونه تصویر از طراحی متریال سیستم عامل کروم را منتشر کرده که در ادامه می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید.

گوگل سیستم عامل کروم را با طراحی متریال بروز می‌کند

گوگل سیستم عامل کروم را با طراحی متریال بروز می‌کند

chrome-os

گوگل سیستم عامل کروم را با طراحی متریال بروز می‌کند

chrome-os

 منبع: زومیت | نویسنده: امین فیض پور

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا