پیام‌ رسانی و برقراری تماس در وایبر دوطرفه رمزنگاری می شود

موبنا – طی خبری که وایبر دیروز در بلاگ رسمی خود منتشر کرده، ازین پس تمامی ارتباطاتی که بر بستر پلتفرم این شرکت انجام می‌شود به طور کامل رمزنگاری شده است. بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر این اپلیکیشن پیام‌رسان که در سال ۲۰۱۴ توسط شرکت ژاپنی Rakuten خریداری شد، حالا می‌توانند به صورت کاملا امن با یکدیگر …

موبنا – طی خبری که وایبر دیروز در بلاگ رسمی خود منتشر کرده، ازین پس تمامی ارتباطاتی که بر بستر پلتفرم این شرکت انجام می‌شود به طور کامل رمزنگاری شده است. بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر این اپلیکیشن پیام‌رسان که در سال ۲۰۱۴ توسط شرکت ژاپنی Rakuten خریداری شد، حالا می‌توانند به صورت کاملا امن با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این رمزنگاری در تمامی پیام‌های شخص به شخص، مکالمات گروهی و تماس‌های صوتی انجام می‌شود. لازم به ذکر است که این تغییر حالا در تمامی نسخه‌های اپلیکیشن وایبر از جمله نسخه‌ دسکتاپ، موبایل و تبلت اعمال شده است. این بروزرسانی به صورت گسترده در حال انتشار بود و طی دو هفته برای همه در دسترس خواهد بود. پس از دریافت آپدیت یاد شده کاربران این سرویس پیام‌رسان می‌توانند اطمینان داشته باشند که تمامی ارتباطات آن‌ها کاملا امن خواهد بود.

علاوه بر رمزنگاری پیش‌فرض، کاربران همچنین می‌توانند کلیدهای شخصی خود را روی دستگاه‌هایشان مورد استفاده قرار دهند. برای بهره گرفتن از امنیت بیشتر، کاربران می‌توانند به صورت دستی مخاطبان خود را احراز هویت کنند که این مورد با یک قفل سبز رنگ مشخص شده است. یک قفل قرمز رنگ نیز برای مواردی که احراز هویت آن‌ها مشکل دارد نمایان خواهد شد. با بروزرسانی جدید وایبر علاوه بر موارد یاد شده کاربر می‌تواند چت‌های مورد نظر خود را هم از صفحه اصلی مخفی کند.

وایبر

به دنبال افزایش امنیت ارتباطات در واتس‌اپ که چند هفته پیش خبر آن اعلام شد، حالا وایبر نیز در حرکتی مشابه دست به کار شده تا امنیت پلتفرم خود را افزایش دهد. این موضوع به دلیل جریان پرونده اف‌بی‌آی و اپل، که در مورد امنیت آیفون اخبار بسیاری منتشر شده، اهمیت بیشتری می‌یابد. با چنین اقداماتی کاربران سرویس‌های پیام‌رسان می‌توانند با خیالی آسوده‌تر با دوستان و آشنایان خود ارتباط برقرار کنند ولی باز هم با این وجود نمی‌توان گفت پیام‌ها همیشه به صورت مخفی باقی خواهند ماند.

 منبع: زومیت | نویسنده: مجتبی بوالحسنی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا