کشف یک مورد مشکوک در کیفیت بنزین

موبنا – نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد در خصوص گزارش عملکرد وضعیت بنزین کشور گفت: کار نمونه گیری بنزین در ۸ کلان شهر اصلی صورت گرفته و بخش عظیمی از آن ها در آزمایشگاه بندرعباس سازمان استاندارد در حال بررسی است و تا پایان اردیبهشت ماه نتایج نهایی آن اعلام می شود. وی در …

موبنا – نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد در خصوص گزارش عملکرد وضعیت بنزین کشور گفت: کار نمونه گیری بنزین در ۸ کلان شهر اصلی صورت گرفته و بخش عظیمی از آن ها در آزمایشگاه بندرعباس سازمان استاندارد در حال بررسی است و تا پایان اردیبهشت ماه نتایج نهایی آن اعلام می شود.

وی در ادامه افزود: نمونه برداری هایی که از پالایشگاه ها و جایگاه های تهران انجام شده و نتایج مطلوبی از نظر گوگرد و هیدروکربن ها حاصل شده و تنها در یک مورد بطور مختصر میزان بنزن بالاتر بوده که البته نگران کننده نیست و در بقیه موارد نیز کیفیت در سطح استاندارد قرار داشته است.

پیروزبخت همچنین اظهار داشت: نتایج آزمایش ها به محض آماده شدن اعلام خواهد شد و در صورت وجود مشکل، مسئله مورد نظر را به وزارت نفت و کمیته مربوطه برای ریشه یابی ارائه می دهیم.

*** تاکنونی موردی از ژلاتین های وارداتی به سازمان استاندارد ارجاع نشده

نیره پیروز بخت در مورد ادعای واردات ژلاتین با منشا خوکی نیز اذعان داشت:اصالت سنجی ژلاتین در صورت ابهام گمرک انجام می شود که تاکنون موردی ابلاغ نشده است.

وی همچنین عنوان کرد:اصالت سنجی حلال بودن مواد غذایی به سازمان استانداردمربوط می شود و در حال حاضر زیر نظر نماینده ولی فقیه بحث حلال را پیش می بریم و در این حوزه پیش بینی هایی شده و باید در خصوص اصالت سنجی فعالیت هایی صورت پذیرد.

 منبع:جام نیوز  

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا