خطرناک ترین نقطه روی زمین اینجاست+عکس

موبنا – خطرناک ترین نقطه روی زمین اینجاست این چاه یکی از زیباترین و در عین حال ترسناکترین نقاط دنیاست ،چاه عمیقی که حفره بزرگی را در دل زمین به وجود آورده است چاه یعقوب (Jacob’s Well) در ویمبرلی تگزاس، یکی از خطرناک ترین نقاط روی زمین است. این چاه که نامش از روی انجیل …

موبنا – خطرناک ترین نقطه روی زمین اینجاست این چاه یکی از زیباترین و در عین حال ترسناکترین نقاط دنیاست ،چاه عمیقی که حفره بزرگی را در دل زمین به وجود آورده است چاه یعقوب (Jacob’s Well) در ویمبرلی تگزاس، یکی از خطرناک ترین نقاط روی زمین است. این چاه که نامش از روی انجیل برداشته شده، جان بیش از ۸ نفر را گرفته است، ولی با توجه به تعداد زیاد افرادی که دوست دارند در آن شیرجه بزنند، گویا زیاد هم کسی را نمی ترساند.

این چاه در نگاه اول چشمه ای بی خطر به نظر می رسد. دهانه آن فقط ۴ متر است و نشانه ای از خطر در سطح آن نمی بینید. چند متر پایین تر از سطح آب، ۴ حفره متصل به هم وجود دارد.

ورودی حفره چهارم بسیار باریک است و کمتر کسی تابحال به آنجا رسیده است و به آن غار ویرجین می گویند. می گویند سنگ های آهکی شگفت انگیزی در آنجا هست. ضربه پا به شن های کف این نقطه کاملاً دید فرد را کور می کند. شناگران ماهر هم نتوانسته اند از این نقطه زنده بیرون بیایند. آخرین قربانی آن وین وود راسل بوده که شناگر ماهری در آبهای آزاد بوده، ولی برای شیرجه در غار آمادگی نداشته است.

به رغم خطراتی که این چاه دارد، ولی شیرجه زن های زیادی را به خود جذب می کند. در دهه سی، پسرهای منطقه ویمبرلی و سان مارکوس تلاش می کردند تا غار زیر آب را کشف کنند، و با استفاده از شلنگ های هوا و تجهیزات دست ساز و خانگی دیگر در آن شیرجه می زدند، ولی کسی بیشتر از ۷٫۶ متر را کشف نکرده بود.

البته زمانی بوده که این چاه اصلاً خطرناک نبوده است. مورخ ۷۹ ساله ای به نام دوروتی ویمبرلی کربو می گوید: «وقتی من سه سالم بود، پدرم مرا در آب این چاه می انداخت. امکان نداشت غرق شوید چون چشمه شما را با حباب هایش با فشار به سطح آب هدایت می کرد.» به خاطر فشار آب چشمه، آن زمان امکان نداشت کسی بتواند بیشتر از چند فوت پایین برود.

این چشمه برای اولین بار در تاریخ در سال ۲۰۰۰ خشک شد. دیوید بیکر که زمین داری در این محل است برای حفاظت از این چاه تلاش می کند تا خشک و تبدیل به غار یعقوب نشود، زیرا معتقد است که این چاه الهام بخش دانشمندان، شناگران و هنرمندان است.

خطرناک

خطرناک1

خطرناک2

خطرناک3

 منبع:افکارنیوز  

دکمه بازگشت به بالا