گوگل به دنبال تغییر سیاست‌های خود در فضای ابری

موبنا -به گزارش وبسایت Zdnet، مدیرعامل گوگل در جریان صحبت‌های خود پیرامون خدمات پردازش ابری سازمانی توصیحاتی را در این زمینه ارایه کرد. شرکت گوگل خدمات پردازش ابری سازمانی خود را چند سال قبل ارایه کرد و در سال ۲۰۱۳ میلادی با خدمات ابری آمازون موسوم به AWS وارد رقابت شد. هم اکنون برای سازمان‌ها …

موبنا -به گزارش وبسایت Zdnet، مدیرعامل گوگل در جریان صحبت‌های خود پیرامون خدمات پردازش ابری سازمانی توصیحاتی را در این زمینه ارایه کرد.

شرکت گوگل خدمات پردازش ابری سازمانی خود را چند سال قبل ارایه کرد و در سال ۲۰۱۳ میلادی با خدمات ابری آمازون موسوم به AWS وارد رقابت شد. هم اکنون برای سازمان‌ها به درستی مشخص نشده است که خدمات ابری عمومی مایکروسافت یک نسخه بتا محسوب می‌شود یا اینکه تکمیل شده است.

در این میان خدمات پردازش ابری AWS آمازون توانست سهم بیشتر، درآمد بیشتر و مشتریان بیشتری را به سمت خود بکشاند. شرکت AWS یک نگاه جامع در این زمینه داشت. در همین جریان شرکت IBM مرکزی را با نام SoftLayer خریداری کرد تا خدمات ابری خود را گسترش دهد. پلتفرم پردازش ابری مایکروسافت موسوم به Azure نیز به سرعت رواج پیدا کرد. با این جریانات، گوگل چندی پیش اعلام کرد که قصد دارد فعالیت‌های خود را در این زمینه محدود کند.

به هر حال این هفته مشخص شد بین سیاست‌های گوگل برای ارایه خدمات پردازش ابری عمومی و شرکت‌های رقیب تفاوت‌های فراوان وجود دارد. شرکت گوگل بر مکالمات پردازش ابری سازمانی تاکید دارد و دیگر شرکت‌ها روی استقرار خدمات ابری تمرکز کرده‌اند.

 منبع: همکاران سیستم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا