خدمات ابری، منبع اصلی درآمدزایی مایکروسافت

موبنا -به گزارش وبسایت Zdnet، مدیران مایکروسافت در کنفرانس مربوط به انتشار گزارش مالی فصلی، بخش عمده‌ای از صحبت‌های خود را به «فضای ابری هوشمند» اختصاص دادند. طی فصل سوم سال مالی جاری مایکروسافت موفق شد از خدمات عمومی، اختصاصی و دوگانه فضای پردازش ابری Azure، سرویس‌ها و محصولات مرتبط درآمد خود را افزایش دهد. …

موبنا -به گزارش وبسایت Zdnet، مدیران مایکروسافت در کنفرانس مربوط به انتشار گزارش مالی فصلی، بخش عمده‌ای از صحبت‌های خود را به «فضای ابری هوشمند» اختصاص دادند. طی فصل سوم سال مالی جاری مایکروسافت موفق شد از خدمات عمومی، اختصاصی و دوگانه فضای پردازش ابری Azure، سرویس‌ها و محصولات مرتبط درآمد خود را افزایش دهد.

این بخش از شرکت مایکروسافت محصولات و خدماتی را شامل می‌شود که تحت واحد Cloud & Enterprise توسعه می‌یابند. بسیاری از محصولات یاد شده به صورت کامل مبتنی بر فضای پردازش ابری ارایه نمی‌شوند که از جمله آنها می‌توان به Windows Server، SQL Server، System Center، Azure، و Enterprise Services اشاره کرد.

در سومین فصل از سال مالی ۲۰۱۶ مدیران مایکروسافت اعلام کردند واحد خدمات ابری هوشمند آنها درآمدی بالغ بر ۶.۱ میلیارد دلار را به دست آورده است که این رقم رشد ۳.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد. لازم به ذکر است که این بخش مشتریان Office ۳۶۵ و خدمات سازمانی را شامل نمی‌شدند. این خدمات زیر نظر گروه Productivity and Business Processes مایکروسافت توسعه می‌یابند.

«خدمات ابری تجاری» بخش دیگری از مایکروسافت محسوب می‌شود که مدیران شرکت پیش‌بینی می‌کنند مجموع درآمدهای آن در سال مالی ۲۰۱۸ به بیش از ۲۰ میلیارد دلار برسد. این بخش از خدمات Azure و Office ۳۶۵ کسب درآمد می‌کند.

 منبع: همکاران سیستم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا