یارانه صدهزار تومانی، شعار یا واقعیت؟

موبنا -محسن رضایی پس از مصاحبه‌اش با ایسنا و مطرح‌شدن شعاری بودن بحث یارانه صدهزارتومانی از سوی برخی رسانه‌های مختلف، اقدام به انتشار یادداشت کوتاهی در این زمینه در اینستاگرام شخصی خود کرد. محسن رضایی نه‌ تنها شعاری بودن یارانه صدهزارتومانی را رد کرد، بلکه برای تحقق مفهوم هدفمندسازی یارانه‌ها و کمک به قشرهای کم‌درآمد، …

موبنا -محسن رضایی پس از مصاحبه‌اش با ایسنا و مطرح‌شدن شعاری بودن بحث یارانه صدهزارتومانی از سوی برخی رسانه‌های مختلف، اقدام به انتشار یادداشت کوتاهی در این زمینه در اینستاگرام شخصی خود کرد.

محسن رضایی نه‌ تنها شعاری بودن یارانه صدهزارتومانی را رد کرد، بلکه برای تحقق مفهوم هدفمندسازی یارانه‌ها و کمک به قشرهای کم‌درآمد، صدهزار تومان یارانه‌ها را یک امر لازم دانست.

متن این پست به شرح زیر است:

یارانه صدهزارتومانی، شعار یا واقعیت؟

مبلغ چهل‌ و پنج هزارتومانی که به هر فرد یارانه پرداخت می‌شود، امروز کمتر از نصف آن در سال ۸۹ یعنی سال شروع هدفمندی یارانه‌ها ارزش دارد، به عبارتی به لحاظ ارزش خرید و با احتساب نرخ تورم سالیان گذشته پرداخت مبلغ صدهزار تومان امروز کما بیش ارزش خرید همان مبلغ ۴۵ هزارتومان سال ۸۹ را دارد. از طرفی دیگر قیمت حامل‌های انرژی ازجمله بنزین و گازوییل هم دو برابر گذشته شده است. اکنون اگر این داده‌های بدیهی را در کنار مصوبه و اقدام اخیر مجلس مبنی بر حذف سه دهک یعنی نزدیک به بیست‌وچند میلیون نفر از دریافت یارانه قرار دهیم معلوم می‌شود دولت می‌تواند به هر فرد ایرانی (پنجاه‌وپنج میلیون نفر) مبلغ صدهزار تومان پرداخت کند تا در کنار سایر سیاست‌ها این طرح را برای تعدیل نابرابری درآمدی و کاهش ضریب جینی به کار گیرد.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا